Lucrările pentru extinderea Magistralei 4 au început în anul 2013 și au costat 1,115 miliarde lei (252,4 milioane euro), proiectul beneficiind de finanțare din fonduri europene. Secțiunea de metrou Laminorului — Străulești are în total o lungime 2,1 kilometri. Au fost nevoie de 4 ani de zile pentru realizarea a 2 staţii de metrou şi de 28 de ani pentru a finaliza magistrala 4 care are doar 7 staţii.
Lucrările la această magistrală au început încă din decembrie 1989 și au fost reluate în 1990. Totuși, din cauza fondurilor insuficient alocate, ritmul lucrărilor a început să scadă și, ca urmare, în anul 1994 s-au sistat toate lucrările. În 1997 s-a obținut un împrumut de la Banca Europeană de Investiții și astfel s-a putut repara infrastructura existentă pentru ca ulterior, pe 1 martie 2000 să aibă loc deschiderea pentru călători a Magistralei 4 pe tronsonul Gara de Nord 2 – 1 Mai. Magistrala 4 are o lungime de 6,1 km și stațiile: Gara de Nord 2, Basarab 2 (legătura cu M1), Grivița, 1 Mai, Jiului, Parc Bazilescu, Laminorului, Lac Străulești.
Trenuri vechi de 38 de ani
Magistrala 4 este ultima linie de metrou din București pe care circulă în mod regulat rame Astra IVA. Acestea au fost modernizate și dotate cu un sistem ATO/ATP Dimetronic. Sistemul de control Bombardier folosit de trenurile BM2 și BM3 este incompatibil cu sistemul Dimetronic, ceea ce face imposibilă folosirea acestor trenuri pe M4. Trenurile care circulă pe Magistrala 4 au fost fabricate în România la Arad, între anii 1978 – 1992.