Ministerul Transporturilor a anunțat semnarea autorizației de construire pentru Lotul 1.1 al Magistralei 6 de metrou, care va asigura legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă prin intermediul Magistralei 6 „1 Mai – Otopeni”.
A fost semnată autorizația pentru secțiunea de sud a Magistralei 6, 1 Mai – Tokyo
Constructorul desemnat pentru proiectare și execuție, asocierea în participațiune ALSIM ALARKO-MAKYOL, va începe execuția lucrărilor în șantier la 15 decembrie 2023.
Proiectul face parte din proiectul major de interes public „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Magistrala 6. 1 MAI – OTOPENI) (cod SMIS 2014+117704)”. Magistrala 6 reprezintă un proiect semnificativ în dezvoltarea metroului bucureștean, extinzând rețeaua existentă de metrou și îmbunătățind mobilitatea în zona metropolitană București și orașul Otopeni. Aceasta va stabili prima legătură rapidă directă între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă, contribuind la dezvoltarea mobilității sustenabile și la realizarea obiectivelor UE în materie de mobilitate durabilă.
Datele transmise de Metrorex arată că Magistrala M6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne şi va cuprinde 12 staţii.
Potrivit Metrorex, Magistrala 6 de metrou, Lotul 1.1 (1 Mai – Tokyo), va avea o lungime de 6,6 km și va cuprinde șapte stații: 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa și Tokyo. În plus, traseul va include șase interstații: 1 Mai – Pajura, Pajura – Expoziției, Expoziției – Piața Montreal, Piața Montreal – Gara Băneasa, Gara Băneasa – Aeroport Băneasa, Aeroport Băneasa – Tokyo.
Lucrările vor începe la 15 decembrie 2023
Constructorul desemnat, asocierea în participațiune ALSIM ALARKO-MAKYOL, va începe execuția lucrărilor în șantier la 15 decembrie 2023, iar valoarea totală a Contractului de Finanțare pentru Magistrala 6 este de 6.330.126.868,43 lei, din care valoarea totală a cofinanțării UE este de 2.360.297.240,00 lei, acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
Magistrala 6: 1 Mai – Otopeni are ca obiectiv principal deservirea Aeroportului Internațional Otopeni, realizând legătura între acesta și Gara de Nord. Linia de metrou se va dezvolta pe direcția N-NV a Capitalei, traversând Sectorul 1 și parcurgând cartierele Grivița, Bucureștii Noi, Piața Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor, și orașul Otopeni.
Magistrala este împărțită în două secțiuni și va include în total 12 stații noi. Secțiunea de Sud, 1 Mai – Tokyo (Lotul 1.1 al proiectului), cuprinde o stație comună cu actuala linie M4 și șase stații noi: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa și Tokyo. Secțiunea de Nord, Tokyo – Aeroport Otopeni (Lotul 1.2), cuprinde stațiile: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroport Otopeni.
O parcare va fi construită la stația de metrou de la șoseaua de centură
Magistrala va traversa diverse zone din Capitală, acoperind zone rezidențiale, activități comerciale, servicii, zone de transport, obiective speciale, servicii de utilitate publică, zone de interes cultural, terenuri libere cu potențial pentru construcții (pe Bulevardul Expoziției, Bulevardul Poligrafiei, Băneasa, Otopeni), spații verzi și de agrement.
La stația de la șoseaua de centură (Bruxelles), se va construi o parcare tip „Park & Ride” cu aproximativ 500 de locuri, unde șoferii își vor putea lăsa mașinile pentru a-și continua călătoria cu metroul. La stațiile Pajura, Washington și Paris vor fi construite parcări de tip „Kiss & Go”, destinate staționării de scurtă durată, pentru a lăsa sau prelua călători de la metrou.