Lucrările la metroul din Cluj-Napoca încep săptămâna aceasta
Primarul Emil Boc a anunțat că lucrările pentru metroul din Cluj-Napoca sunt pe cale să înceapă, cel mai probabil în această săptămână. El a subliniat faptul că administrația locală este concentrată pe acțiuni concrete, nu pe declarații, accentuând că preferă să se focuseze pe muncă și rezultate.
Emil Boc a explicat că, după ce lucrările la metrou vor fi demarate, următorul pas important va fi depunerea proiectului pentru Trenul Metropolitan. Acesta este un alt proiect major care va îmbunătăți infrastructura de transport a orașului. Mai mult, el a precizat că anul viitor este prevăzută finalizarea conectării Clujului la Autostradă, ceea ce va facilita accesul și va spori conectivitatea regională.
„Proiectul care vizează metroul va începe, cel mai probabil, în această săptămână. Noi nu spunem nimic, doar muncim. Cel mai probabil în această săptămână vom începe lucrările.
După care evident depunem proiectul pentru Trenul Metropolitan, iar anul viitor va fi finalizată conectarea Clujului la Autostradă. Sunt câteva din proiectele care pregătesc calitatea vieţii pe termen lung la Cluj-Napoca”, a declarat edilul, potrivit monitorulcj.ro.
Autorizația de construire semnată în regim de urgență
Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a semnat pe 21 mai, în regim de urgență, autorizația de construire pentru investiția „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – etapa 1 a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”.
Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran.
Etapa 1 a proiectului se va desfășura pe teritoriul administrativ al municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești. Traseul liniei de metrou ușor începe din zona rezidențială din Florești.
Astfel, primele stații vor deservi zonele de locuințe, apoi zonele multifuncționale din jurul viitorului Spital Regional de Urgență, respectiv al centrului comercial din apropiere.
Un proiect ambițios pentru infrastructura Clujului
Municipiul Cluj-Napoca va beneficia de un proiect major de infrastructură, cu semnarea autorizației de construire pentru trenul metropolitan. Magistrala 1 va avea o lungime de 21,3 km și va include 19 stații subterane.
Traseul va trece prin cartierul Mănăștur, urmând magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului până în Piața Mărăști. De aici, o linie va continua spre zona industrială Muncii, iar alta va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor.
Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a subliniat importanța semnării autorizației de construire pentru proiectul metroului din Cluj-Napoca, afirmând că este un pas necesar pentru demararea efectivă a acestui proiect mult așteptat.
El a subliniat că acest proiect va influența în mod decisiv dezvoltarea viitoare a întregii zone metropolitane Cluj, evidențiind impactul pe care îl va avea asupra mobilității, conectivității și dezvoltării economice a regiunii. Proiectul este estimat la peste 9 miliarde lei fără TVA, fiind una dintre cele mai mari investiții în infrastructura de transport din România.
„Este un pas necesar pentru demararea efectivă a acestui proiect mult așteptat, care va influența în mod decisiv dezvoltarea viitoare a întregii zone metropolitane Cluj”.
Primăria Cluj-Napoca a anunțat încă din februarie că Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru „Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură”.
Durata totală a contractului este de 96 de luni: 12 luni pentru proiectare și 84 de luni pentru execuție și finalizare. Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, cu o capacitate de 15.000-20.000 pasageri, contribuind semnificativ la îmbunătățirea transportului public în oraș.