Emil Boc a declarat marţi, 25 iulie, că ordinul de începere a lucrărilor pentru metroul din Cluj-Napoca este 1 septembrie. Edilul a explicat că şase luni este faza de proiectare. După acest moment urmează obţinerea autorizaţiei de construcţie, finalizarea exproprierilor.
”Ordinul de începere a lucrărilor este 1 septembrie, conform solicitării adresate de către constructori, ei ne-au solicitat pentru a putea pregăti demararea lucrărilor pentru că este un proiect de mare anvergură, ne-au solicitat să emitem ordinul de începere cu data de 1 septembrie”, a spus Emil Boc.
Primarul Clujului a menționat, într-o conferință de presă, că constructorul şi-a constituit garanţia conform prevederilor legale, fără de care nu puteau merge mai departe, de 15 zile. Potrivit lui Boc, următorul termen este 1 septembrie, ordinul de începere, după care urmează fazele din proiect.
Contracte pentru centura metropolitană şi conectarea la autostradă
Conform primarului, ”şase luni este faza de proiectare şi după care urmează obţinerea autorizaţiei de construcţie, finalizarea exproprierilor”.
Edilul Clujului a mai spus că în perioada următoare vor fi semnate ambele contracte, pentru centura metropolitană şi pentru conectarea Clujului la autostradă. Emil Boc a ținut să puncteze că se află în negocieri şi discuţii avansate cu Ministerul Transporturilor pentru a urgenta semnarea contractului de finanţare. Totodată, el a arătat că atât CNAIR cât şi ministerul s-au raportat ”impecabil” la interesele administrative şi de infrastructură ale Clujului.
Primarul din Cluj-Napoca a afirmat că un proiect important este conectarea Clujului la autostradă, de 100 de milioane de euro.
”Pare puţin dar avem câştigător, nu s-a contestat licitaţia, după aprobarea Ministerului Transporturilor se va putea încheia contractul pentru conectarea Clujului la autostradă”, a spus Emil Boc.
Emil Boc, în discuții pentru semnarea contractului de finanţare
”Este o veste extraordinar de bună, sunt în negocieri şi discuţii avansate cu Ministerul Transporturilor pentru a urgenta semnarea contractului de finanţare. Banii există, trebuie formularele tehnice spre aprobare, pentru că sunt bani europeni, de lămurit, de aceea sunt într-un dialog constant cu CNAIR şi Ministerul Transporturilor şi le mulţumesc pentru deschidere”, a spus primarul.
El a spus că, până acum, impecabil s-au raportat la interesele administrative şi de infrastructură ale Clujului.
„Veţi vede că în perioada următoare vor fi semnate ambele contracte, şi pentru centura metropolitană şi pentru conectarea Clujului la autostradă”, a mai spus Emil Boc.
Acesta a ținut să mai menționeze că la Oradea, kilometrul de centură a costat 6 milioane de euro, în timp ce la Cluj costă 26 de milioane de euro. Acest lucru se petrece pentru că trece prin Făget şi este nevoie de viaducte, de tuneluri.
”Ăsta este Clujul şi nevoia de finanţare este mult mai mare”, a conchis Boc.