"Recepţia finală a celor două trenuri a fost realizată cu succes, după parcurgerea unui set complet de teste dinamice de către specialiştii Metrorex, în cooperare cu reprezentanţi ai Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles – CAF. Testările au confirmat că cele două garnituri se încadrează în parametri optimi de funcţionare, Metrorex acceptând oficial trenurile în flota sa", afirmă producătorul spaniol, într-un comunicat.
Primul metrou a fost preluat de Metrorex înainte de termen, la data de 20 decembrie 2015, în avans faţă de angajamentul contractual cu operatorul bucureştean, care prevedea un termen de livrare a primei garnituri la 16 luni de la semnarea contractului, în noiembrie 2014.
"După cum am anunţat, am accelerat calendarul de livrare a celor opt trenuri pentru Bucureşti. Recepţia finală a celor două trenuri s-a efectuat în ultimele două săptămâni, astfel încât ele vor intra în circulaţie din luna martie. CAF a mai livrat de la începutul anului alte patru garnituri, pentru care se efectuează teste dinamice în cadrul Metrorex', a declarat Inaki Barrenechea, CAF Area Manager, responsabil pentru România.
Potrivit lui Barrenechea, trenurile pentru Bucureşti constituie o prioritate pentru compania spaniolă, linia de producţie din Beasain fiind mobilizată pentru acest proiect, astfel că s-a reuşit livrarea înainte de termen a şase dintre cele opt garnituri.
"Vom duce la îndeplinire angajamentul nostru, întrucât deţinem atât expertiza, cât şi capacitatea de producţie pentru a realiza materialul rulant', a spus acesta.
CAF dă asigurări că toate trenurile produse respectă cele mai înalte standarde de siguranţă în exploatare, garniturile produse exclusiv pentru Capitala României fiind proiectate în conformitate cu standardele naţionale şi europene în materie de accesibilitate. În plus, CAF lucrează în baza unui Certificat Tehnic acordat de Autoritatea Feroviară Română.
Ultima generaţie de rame de metrou fabricate de CAF pentru Bucureşti beneficiază de: control şi diagnosticare software a funcţionării echipamentelor prin intermediul sistemului TCMS (Train Control Monitoring System), unitate HMI (Human Machine Interface) de ultimă generaţie pentru accesul mecanicului la comenzile şi informaţiile funcţionale ale trenului, sistem avansat de informare a pasagerilor (luminos, acustic şi prin mesaje predefinite), controlat în totalitate prin soft, optimizarea accesului pasagerilor la urcarea/coborârea din vagoane, incluzând reducerea la maximum a distanţei între marginea peronului şi podeaua vagonului pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilităţi, sistem de tracţiune şi control fabricat de Mitsubishi şi personalizat de CAF, sistem de frânare pe disc cu emisii poluante mult reduse (inclusiv zgomotul), reţea de comunicaţie pentru diagnosticare şi configurare tip Ethernet de mare viteză, conectivitate WiFi pentru operaţiunile de mentenanţă şi protecţie avansată a operatorilor de mentenanţă prin dispozitivele de punere la masă.
Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) este una dintre cele mai mari companii spaniole, producător mondial de vehicule şi echipament feroviar de înaltă tehnologie şi excepţională fiabilitate. În 2015, CAF a avut o cifră de afaceri de aproximativ 1,3 miliarde de euro şi un portofoliu de comenzi în execuţie de aproximativ 5,5 miliarde de euro.
Compania are sediul central în oraşul Beasain, Guipuzcoa (Ţara Bascilor, Spania) şi este listată la Bursa din Madrid.
CAF deţine un portofoliu extins de material rulant, dezvoltat pe baza unor tehnologii proprii şi adaptat pentru a răspunde întocmai cerinţelor specifice ale operatorilor. Compania produce trenuri de mare viteza (Oaris), trenuri regionale, trenuri suburbane, metrouri, tramvaie (Urbos), metrouri uşoare, tramvaie-tren şi locomotive.
AGERPRES