Marcel Boloş anunță că JICA va oferi o finanțare de 27% pentru construirea liniei de metrou M6

Marcel Boloş a făcut declarații cu privire la întrevederea cu reprezentantul Agenţiei de Cooperare Internaţională a Japoniei. Agenția și-a reafirmat angajamentul de a sprijini proiectul liniei de metrou M6.

Cu această ocazie, ministrul Finanțelor a precizat că linia va avea o lungime de 14,2 km şi 12 staţii. Mikio Hataeda a vizitat pentru prima dată România.

„Suntem ferm angajaţi să consolidăm proiectele de dezvoltare a infrastructurii. În special în domenii precum transportul, energia, sănătatea publică şi educaţia, care sunt vitale dacă vrem să vorbim despre dezvoltare.

Am transmis acest mesaj şi vicepreşedintelui Agenţiei de Cooperare Internaţională a Japoniei (JICA), Mikio Hataeda, venit astăzi pentru prima oară în ţara noastră”, a transmis, vineri seară, Marcel Boloş.

Boloș dorește să coopereze cu Japonia, un expert recunoscut în domeniu

Ministrul Finanţelor a discutat cu Mikio Hataeda despre continuarea cooperării dintre cele două state pe domeniul infrastructurii.

„Japonia este recunoscută pentru expertiza sa în aceste domenii, iar pentru noi este o oportunitate să întărim şi dezvoltăm legăturile de cooperare internaţională dintre cele două ţări”, a spus ministrul.

Boloș a transmis și că vicepreședintele și-a reînnoit angajamentul de a sprijini, inclusiv financiar, eforturile românești în această direcție. Japonezii vin cu o finanțare de 27% din costurile totale pentru proiectul liniei de metrou M6.

„Domnul vicepreşedinte ne-a asigurat că sunt fericiţi să ne sprijine eforturile pentru modernizare şi îmbunătăţirea calităţii vieţii oamenilor. JICA ne sprijină deja cu finanţare pentru 27% din proiectul liniei de metrou M6, care va avea o lungime de 14,2 km şi 12 staţii”, a mai spus ministrul.

Boloş a oferit cu această ocazie și un update cu privire la acest proiect. El susține că, în ciuda dificultăților, s-a avansat mult și speră să continue în acest fel.

„Sper să se continue în aceeaşi linie. Pe vremea când lucram în domeniul transporturilor m-am luptat pentru obţinerea de fonduri pentru proiectele de modernizare a drumurilor naţionale, de construcţie a tronsoanelor de autostradă, cale ferată, modernizare a infrastructurii portuare şi aeroportuare.

Şi cu mândrie spun a proiectelor de metrou, investiţii care au devenit finanţabile din fonduri europene, în urma negocierilor purtate de către echipa pe care o coordonam atunci cu reprezentanţii European Commission (pentru cei care nu cunosc, aşa s-au născut proiectele M5, prelungire M4, M6)”, a mai transmis Marcel Boloş.