Oficialii Ministerului Transproturilor și ministrul Dezvoltării, Paul Stănescu au prezentat delegației japoneze stadiului proiectului Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Otopeni. „Sperăm să putem avansa cât mai mult în cursul anului 2018. Aşteptăm cu mare interes punctul de vedere al Japan International Cooperation Agency asupra documentaţiei privind licitaţia, pentru a putea demara efectiv licitaţia în luna februarie şi a fi în măsură să semnăm contractele de execuţie în luna octombrie”, a spus Stănescu.
Banca Japoniei pentru Cooperare Internațională a anunțat finanțarea lucrărilor construcției magistralei de metrou 1 Mai – Otopeni cu aproxiamtiv 330 milioane euro.
La sfârșitul anului trecut, conducerea Ministerului Transporturilor a anunțat că oficialii Comisiei Europeane finanțarea p metroului spre aeroportul Otopeni. Linia de metrou între București și Otopeni, respectiv între 1 Mai- Aeroportul Henri Coandă, înseamnă 14,2 km de linie și 12 stații de metrou, costurile proiectului fiind de circa 1.39 miliarde euro.
Mai mult, conform oficialilor Ministerului Transporturilor, metroul spre aeroport ar putea finalizat în 2020, odată cu organizarea, în București, a 4 meciuri de la Campionatul European din 2020. În termeni realiști, proiectul de 1,3 miliarde euro nu se poate finaliza mai devre de anul 2022.
Odiseea liniei de metrou 1 Mai-Aeroportul Henri Coandă a început în 2007, când fostul guvern condus de Călin Popescu Tăriceanu a negociat cu oficialii japonezi finanțarea acestui proiect. În urmă cu 11 ani, magistrala de metoru 1 Mai-Otopeni avea 21 de statii, lucrarile ar fi trebuit începute în 2007, iar în 2014 se circula cu metroul până la aeroport.