Printre prioritățile anunțate de Marcel Ciolacu se numără dezvoltarea liniei de metrou care va lega Bucureștiul de Aeroportul Otopeni, precum și aprobarea fondurilor pentru construcția centurilor ocolitoare de la Baia Mare și Cluj.

Marcel Ciolacu subliniază importanța infrastructurii de metrou

În București, lucrările la Magistrala 6 de metrou, ce va conecta stația 1 Mai cu Aeroportul Internațional Henri Coandă, au intrat într-o etapă importantă, odată cu începerea forajului tunelului pe Secțiunea Sud. Premierul a fost prezent pe șantierul M6, marcând lansarea primului utilaj de foraj operațional, subliniind simbolismul acestei investiții pentru viitorul capitalei.

Proiectul este considerat nu doar o infrastructură esențială, ci și un pas important spre modernizarea României și alinierea la standardele europene de mobilitate urbană.

„A fora tuneluri pentru autostrăzi și galerii de metrou reprezintă, astăzi, una dintre cele mai impresionante și mai convingătoare imagini pentru a demonstra determinarea noastră de a construi o infrastructură de transport de nivel european. Iar aceste mașini enorme de foraj – , cum li se spune pe șantier – au devenit extrem de populare pentru români. Abia aștept să aflu dacă ați botezat deja și utilajul care va lucra la acest tunel! Construcția metroului spre Aeroportul Otopeni este mai mult decât un proiect de infrastructură, este un simbol al progresului, al ambiției și al angajamentului nostru față de viitor”, a transmis Marcel Ciolacu.

marcel ciolacu
SURSA FOTO: Inquam Photos / George Călin

Au fost aprobate fondurile pentru două proiecte majore de infrastructură rutieră

Tot în cadrul aceleiași ședințe de Guvern, au fost aprobate fondurile pentru două proiecte majore de infrastructură rutieră:

  • centura ocolitoare a municipiului Baia Mare;
  • centura metropolitană a municipiului Cluj-Napoca.

La Baia Mare, centura ocolitoare va avea o lungime de aproape 32 de kilometri și va reprezenta o investiție de 3,2 miliarde de lei. Aceasta va contribui la fluidizarea traficului în zonă și va reduce semnificativ timpul de tranzit pentru vehiculele grele și autoturismele care tranzitează orașul.

La Cluj, centura metropolitană va avea 42 de kilometri și se va construi în două etape, fiind un proiect complex, cu o valoare estimată la peste 9 miliarde de lei. Scopul acestui proiect este de a crește conectivitatea metropolitană, de a îmbunătăți accesul către zona urbană și de a reduce congestionarea traficului în regiune.

Premierul a subliniat că aceste investiții sunt esențiale pentru modernizarea României și pentru îmbunătățirea calității vieții cetățenilor.

„Orice capitală europeană modernă ar trebui să aibă o legătură directă cu principalul său aeroport realizată cu ajutorul metroului. Iar Bucureștiul, merită să fie un exemplu de modernitate. Un oraș fără traficul sufocant din ultimii ani, o capitală în care mobilitatea devine un drept accesibil tuturor”, a conchis Ciolacu.

Premierul a fost prezent la ceremonia de lansare a primului utilaj de foraj operațional pe Secțiunea Sud (1 Mai-Tokyo) a Magistralei de Metrou M6.

Guvernul României a decis să aloce fonduri în valoare de 14,5 milioane de lei pentru modernizarea școlilor

În același timp, Guvernul a decis să aloce fonduri în valoare de 14,5 milioane de lei pentru modernizarea școlilor care încă mai utilizează toalete amplasate în curte. Măsura a fost anunțată de premierul Marcel Ciolacu înaintea ședinței de Guvern de miercuri, cu obiectivul clar ca până în luna septembrie, odată cu începerea noului an școlar, nicio unitate de învățământ să nu mai funcționeze în astfel de condiții.

Această decizie vizează în mod direct cele 175 de școli din România care, potrivit datelor prezentate de premier, încă dețin toalete necorespunzătoare, amplasate în afara clădirilor principale. Eliminarea acestor facilități considerate improprii este văzută de autorități drept un pas esențial în modernizarea infrastructurii educaționale din țară.

Autoritățile își propun îmbunătățirea condițiilor de igienă și confort în școli

Guvernul consideră că existența acestor toalete reprezintă un simbol al rămânerii în urmă și al lipsei de investiții constante în sistemul de învățământ. Intervenția rapidă prin alocarea fondurilor necesare este parte a angajamentului Executivului de a elimina barierele care afectează demnitatea și siguranța elevilor din mediul preuniversitar.

Prin această măsură, autoritățile își propun nu doar îmbunătățirea condițiilor de igienă și confort în școli, ci și transmiterea unui semnal puternic privind determinarea de a construi un sistem educațional modern și echitabil. Investiția va permite reabilitarea infrastructurii sanitare a celor 175 de școli, astfel încât toate unitățile de învățământ din România să dispună de toalete conforme cu standardele actuale de funcționare.