Metroul spre Otopeni prinde viteză. Ciolacu și Grindeanu promit că va fi gata până în 2028
Metroul Gara de Nord – Otopeni, un proiect de infrastructură major pentru București, ar trebui să fie complet operativ până în anul 2028. Acest termen a fost stabilit în ciuda provocărilor întâmpinate pe șantiere, cum ar fi dificultățile de execuție și deficitul bugetar considerabil. Premierul și ministrul transporturilor au subliniat că, deși există întârzieri și obstacole, proiectul va continua conform planului.
Noua magistrală de metrou va avea o lungime de 14,2 km și va include 12 stații, dintre care 4 vor fi comune cu Magistrala 4, ce leagă Străulești de Gara de Nord. Conform planurilor, Magistrala 6 va conecta Gara de Nord cu Aeroportul Henri Coandă, facilitând accesul direct între centrul orașului și principalul aeroport internațional al Bucureștiului.
Câte 50 de mii de călători pe oră, pe fiecare sens
Se preconizează că această rută va fi deservită de 12 trenuri, fiecare cu șase vagoane, având o capacitate totală de transport de aproximativ 50.000 de călători pe oră într-un singur sens, ceea ce va reprezenta o îmbunătățire semnificativă a capacității de transport în capitală.
Lucrările de construcție pentru Magistrala 6 au demarat la finalul anului trecut, în decembrie 2023. În prezent, stadiul execuției este de aproximativ 14%. Deși progresul este lent, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a asigurat publicul că în anul 2028 vom avea metroul funcțional între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni.
În acest moment, cele mai avansate lucrări sunt concentrate pe tronsonul Tokyo, care se întinde de la stația complexului comercial Băneasa până la stația 1 Mai. Acest tronson este esențial pentru integrarea rețelei de metrou în zona de nord a orașului și pentru conexiunea eficientă cu aeroportul.
„Aceste lucrări trebuie finalizate conform termenelor specificate în contract. Într-o secțiune, termenul limită este 2027, iar în cealaltă secțiune, 2028. Pe secțiunea a doua, lucrările sunt complet finalizate și a fost emisă autorizația de construcție. În perioada următoare, vom începe execuția propriu-zisă pentru tronsonul de la Mall Băneasa până la Otopeni” a declarat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Se extinde și Magistrala 4
Pentru finanțarea primelor șase stații ale noii magistrale, Ministerul Transporturilor și Metrorex au semnat un contract în valoare de peste 9,22 miliarde de lei. Acest contract include fonduri europene și contribuții de la bugetul de stat, subliniind importanța și amploarea acestui proiect pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din București.
În paralel cu construcția Magistralei 6, autoritățile promit și extinderea Magistralei M4 pentru a asigura o legătură directă între Gara de Nord și Gara Progresu. Această extindere va include 14 stații, având o lungime de aproximativ 12 kilometri. Noua linie va traversa sectoarele 1, 4 și 5, precum și comuna Jilava din Ilfov, și va contribui semnificativ la fluidizarea traficului în București, oferind o opțiune de transport rapid și eficient pentru locuitorii din aceste zone.
Prin aceste investiții, autoritățile speră să îmbunătățească considerabil accesul și mobilitatea în oraș, sprijinind dezvoltarea economică și reducând congestionarea traficului.