Se estimează că magistrala de metrou București-Otopeni va fi dată în folosință în 2027. Astfel, românii vor putea circula cu metroul până la Aeroportul Internațional Henri Coandă, Otopeni, a declarat directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș.
„Orizontul de timp pentru finalizarea întregii Magistrale 6, nu numai a lucrărilor de structură de rezistență este anul 2027. Anul trecut, pe 8 martie am semnat contractul de structură de rezistență pentru lotul 1.
Azi, de Ziua Tineretului, am semnat contractul pentru lotul 2. (…) În perioada următoare va fi lansată, este încărcată în SEAP, documentația pentru lucrările de arhitectură, cale de rulare, instalații electromecanice și curenți slabi, urmând ca până la finalul anului să lansăm și procedura pentru sistemul de automatizare trafic, precum și achiziția a 12 trenuri de metrou, care vor deservi Magistrala 6.
Deci orizonul de timp e anul 2027 și ne vom încadra astfel încât să avem o punere în funcțiune cu călători a Magistralei 6”, spune Mariana Miclăuș.
După 10 ani …
Metrorex a semnat marți contractul ce are ca obiect „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă. (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni). Proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă pentru Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni”, cu Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA.
„După atâția ani s-a reușit semnarea acestui contract. Cred că se discută de peste 10 ani, poate chiar mai bine, de acest contract.
În sfârșit, acest lucru este realizat, cu toate opreliștile din ultimii ani, acea oprire în suspendare a acestui proiect din anul 2021, a fost depășită.
Mulțumesc partenerilor japonezi că au avut înțelepciunea să treacă peste sincopele administrative ale Guvernului României din 2021, când acest proiect nu a mai fost considerat o prioritate pentru noi. E bine că, în sfârșit, am intrat în linie dreaptă”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Vor fi 6 stații
Contractul se ridică la 1,27 miliarde de lei (fără TVA), valoare stabilită în urmă cu câțiva ani și care nu a mai fost ajustată conform condițiilor actuale din piață, în care prețurile au crescut substanțial.
Finanțarea contractului este asigurată din fonduri de la bugetul de stat și fonduri externe rambursabile, iar lucrările sunt programate să dureze 48 luni de la data emiterii ordinului de începere.
Lotul 1.2 (Tokyo – Aeroport Otopeni) al Magistralei 6 va avea o lungime de 7,6 km. Vor fi realizate 6 stații de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.
După finalizare, acest lot va completa traseul Magistralei 6 de metrou și va asigura legătura între actuala stație de metrou 1 Mai existentă și Aeroportul Otopeni. Întreaga Magistrală 6 a metroului bucureștean va avea o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou.