”Regiunea Bucureşti-Ilfov a fost tot timpul, cel puţin în ultimii 20 de ani, subfinanţată, în ceea ce privesc investiţiile în infrastructură. (..) Una dintre soluţiile pe care noi o implementăm acum sunt drumurile radiale. Iniţial au fost 10 drumuri radiale, cu două sensuri giratorii, au rămas 8, două dintre ele am semnat deja proiectarea şi celelalte două le vom semna în luna iunie”, a declarat Hubert Thuma.
Metroul va fi extins în județul Ilfov
Potrivit președintelui CJ Ilfov, ”orice investiţie în infrastructura mare aduce cu sine o dezvoltare economică şi creşterea calităţii vieţii locuitorilor, pentru că oamenii pot începe să folosească transportul în comun, cum ar fi metroul”.
Hubert Thuma a acuzat că perioada guvernării în care USR a avut Ministerul Transporturilor a fost nocivă pentru ei, deoarece au blocat investiţiile în Ilfov, în metroul spre aeroport, dar acum s-a depăşit acest moment.
”Din păcate (..) guvernarea USR, în care au avut ministerul Transporturilor, a fost nocivă pentru noi pentru că au blocat investiţiile în Ilfov, în metroul spre aeroport dar acum am depăşit acest moment şi suntem în linie dreaptă”, a spus el.
Președintele CJ Ilfov a adăugat că în drumurile judeţene au în acest an investiţii de 80 de milioane de euro.
”Vom încerca să creăm cât mai multe legătruri între Bucureşti şi Ilfov, astfel încât să decongestionăm traficul din Bucureşti”, a declarat el.
Prioritățile Ministerului Transporturilor
Tot în cadrul dezbaterii „Infrastructura şi mobilitatea în regiunea Bucureşti-Ilfov. Interconectarea Bucureştiului cu infrastructura rutieră naţională”, secretarul Ionel Scrioşteanu a declarat este foarte important să nu mai schimbăm priorităţile în Ministerul Transporturilor şi să aplicăm planul investiţional aşa cum a fost aprobat.
”Planul investiţional, programul care a fost aprobat în decembrie 2021, la care au muncit echipa liberală din Ministerul Transporturilor şi comisia de transport (..) este cu adevărat modernizarea din punct de vedere al infrastructurii de transport a României şi din 2021 până astăzi cei care reprezintă PNL acolo au aplicat acest program. E foarte important să nu mai schimbăm priorităţile în Ministerul Transporturilor şi să aplicăm planul investiţional aşa cum a fost aprobat pentru că acolo s-au pus elemente clare de prioritizare a proiectelor”, a spus el, precizând că este o viziune care a dus la creşterea capacităţii administrative din 2020 până astăzi a fost cea aplicată de noi cu descentralizare, cu tot cu finanţare.
”Descentralizarea proiectelor mici şi medii către autorităţile locale şi Direcţiile regionale din cadrul Ministerului a dus la creşterea capacităţii de a implementa proiecte majore, necesare infrastructurii naţionale. Acel 2% din PIB, foarte important, ne-am asigurat că, indiferent că rămâne PNL sau nu la guvernare, că suntem sau nu cu unii sau alţii, că bugetul va finanţa această infrastructură prin cofinanţarea fondurilor europene. Am crescut pe infrastructura rutieră cofinanţarea României de la 15% la 60%, deci proiectele care vin acum prin Programul de Transport vor fi cofinanţate 60% de la buget şi 40% fonduri europene. Aşa ne-am asigurat, prin acest program, că niciun guvern care vine nu va mai modifica şi va aloca şi bani din bugetul naţional pentru infrastructura de transport”, a adăugat Ionel Scrișoteanu.
Secretarul de stat a mai spus că potrivit recomandărilor venite din partea Băncii Mondiale, există o chestiune care a rămas în discuţie, şi anume transferul metroului către Primăria Capitalei.
”Cred că în următoarea perioadă, un an, doi, trei, PNL să vină cu o poziţie clară pentru că un transport integrat, sustenabil, cred că se poate face dacă transferăm şi metroul, cu tot cu finanţare”, a declarat acesta.