Pentru a susține acest demers, compania lansează o campanie în care sprijină consumatorii să aleagă în mod informat mezelurile cu conținut mare de carne.
“Dorim să înţelegem nevoile consumatorilor noştri. Este foarte important ca oamenii să regăsească cantitatea de carne trecută pe ambalaj, iar faptul că produsul are foarte multă carne le dă oamenilor foarte multă încredere”, spune Radu Timiș, președintele și fondatorul Cris-Tim.
Conform unui studiu ISRA CENTER din 2017, aproape 40% dintre consumatorii români au menționat conținutul de carne ca fiind cel mai important factor în alegerea unei mărci și 47% au menționat “calitatea”.
„Dorim să înţelegem nevoile consumatorilor noştri. Este foarte important ca oamenii să regăsească cantitatea de carne trecută pe ambalaj, iar faptul că produsul are foarte multă carne le dă oamenilor foarte multă încredere. Acum 18 ani în România era o mare problemă, nu se găsea carne, se importa tot 50% ca şi acum, însă taxele vamale erau foarte mari, în jur de 30%. Vă imaginaţi ce însemna pentru producător să plătească taxe vamale 30%, să plătească şi impozit 16%. Evaziunea fiscală era undeva în jur de 70%, iar dacă nu erai undeva în zona neagră-gri, nu aveai nici o şansă. O oportunitate la acea vreme era zona defavorizată, de care noi am profitat la Filipeşti. Prima dată când am venit aici am fost consideraţi evazionişti”, mai spune directorul companiei.
Începând cu luna iunie, peste 80 din produsele companiei au ambalaje ce semnalizează chiar pe fața pachetelor procentul sau cantitatea de carne pe care o conțin.
„De ce carne? În primul rând pentru că mezelurile, dacă nu au e-uri şi au şi o cantitate mare de carne, pot fi considerate o mâncare sănătoasă. Nu trebuie consumate într-o cantitate mare. Nu susţinem o alimentaţie bazată doar pe carne, dar susţinem echilibrul în viaţă şi în alimentaţie. În 1950, alimentaţia europenilor era compusă din 70% grăsimi, 20% proteine şi doar 10% zahăr şi carbohidraţi. Astăzi este complet invers, 70% carbohidraţi, 20% proteină şi doar 10% grăsime. În 1970 a venit nebunia ideii de a nu mânca grăsimi, iar astăzi continuă această idee. Oamenii pentru că nu au mai folosit grăsimi animale s-au dus către carbohidraţi şi zaharuri. Vedem astăzi câţi oameni sunt subraponderali şi bolnavi de boli cardio-vasculare. Anul trecut mi-a venit ideea de a face o campanie de educare în care să invăţăm oamenii ce înseamnă să mănânci carne. Noi acum îi invăţăm pe oameni să mănânce bine, sănătos şi să se bucure de viaţă”, a mai declarat Radu Timiş.
Cris Tim devine primul brand ce își publică procentele de carne pe ambalajele a peste 80 dintre produsele sale.
Mezelurile cu un conținut mare de carne înseamnă atât calitate și gust mai bun, cât și un aport mai mare de proteine și mai multă energie, carnea fiind o grupă importantă în piramida alimentară.
Piața produselor de carne procesată e în creștere, iar românii aleg tot mai des mezeluri. Potrivit datelor Nielsen, oferite în cadrul studiului Retail Audit, categoria de carne procesată a înregistrat o creștere în anul 2017, față de anul anterior, cu 4% în volum și 12% în valoare.