'Cererile de finanţare pentru toate apelurile deschise astăzi se vor putea depune în perioada 1 iunie 2016 – 31 decembrie 2018. Pot primi finanţare atât proiecte fazate de infrastructură (nefinalizate până la finalul anului 2015) cât şi proiecte noi, prioritizate la finanţare conform documentelor sectoriale de planificare strategică', se arată în comunicat.
Potrivit MFE, finanţările pentru infrastructura rutieră au ca scop asigurarea mobilităţii călătorilor şi a mărfurilor în condiţii de siguranţă şi eficienţă a resurselor şi eliminarea blocajelor şi a legăturilor lipsă din infrastructura rutieră a UE, scrie Agerpres.
'Bugetul apelului este de 3,27 miliarde euro, iar solicitantul eligibil este Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A., care este administratorul infrastructurii de transport rutier de interes european şi naţional şi are atribuţii în dezvoltarea proiectelor de investiţii', informează comunicatul.
Proiectele finanţate în infrastructura feroviară, spune MFE, au ca obiectiv finalizarea coridorului feroviar Rin-Dunăre (modernizarea liniei feroviare între graniţa cu Ungaria şi Constanţa), asigurând creşterea mobilităţii pe reţeaua feroviară TEN-T centrală, precum şi modernizarea, eficientizarea şi competitivizarea transportului feroviar. Bugetul apelului este de 1,85 miliarde euro, solicitanţii eligibili fiind Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA (administratorul infrastructurii de transport feroviar de interes naţional desemnat conform legii), Ministerul Transporturilor şi alte categorii relevante de beneficiari, notează Agerpres.
'Proiectele finanţate pentru infrastructura de metrou au ca obiective îmbunătăţirea condiţiilor de transport urban şi periurban, prin promovarea transportului cu metroul ca o alternativă la transportul public de suprafaţă, reducerea duratelor de călătorie şi creşterea gradului de confort şi siguranţă pentru publicul călător. Bugetul apelului este de aproximativ 682 milioane euro, solicitantul eligibil fiind METROREX S.A', mai arată MFE.
Până la semnarea acordului de delegare, procesul de pregătire, evaluare şi selecţie a proiectelor va fi gestionat de către Autoritatea de Management POIM din cadrul MFE.
Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 are o alocare de aproximativ 12 miliarde de euro pentru sectoarele de transport, mediu şi energie. Programul finanţează activităţi din patru sectoare: infrastructura de transport, protecţia mediului, managementul riscurilor şi adaptarea la schimbările climatice, energie şi eficienţă energetică, contribuind la Strategia Uniunii pentru o creştere inteligentă, durabilă şi favorabilă incluziunii. În vederea atingerii obiectivelor propuse, în cadrul POIM au fost stabilite 8 Axe Prioritare.