Joia trecută, boardul BNR a decis reducerea dobânzii-cheie cu 0,25%, până la un nou minim istoric de 5,25%. Pe de altă parte, randamentul negociat azi de Finanţe este cel mai mic pentru o scadenţă similară, fiind în coborâre semnificativă faţă de împrumutul din urmă cu aproximativ o lună, când pentru 26 de luni randamentul a fost de 5,99%.
Privit ca randament anual, randamentul negociat azi de Finanţe este de 5,30%, foarte aproape de minimul absolut de 5,27%, stabilit la licitaţia din 12 martie, şi în coborâre cu 0,31 puncte procentuale faţă de randamentul anual din urmă cu o lună (5,61%).
Pentru astăzi, băncile au pus la bătaie 2,23 miliarde lei, de trei ori mai mult decât suma programată şi atrasă de MFP. Rezultatul licitaţiei de azi ne arată că statul încă beneficiază de condiţii bune de finanţare de pe piaţa internă, pe fondul menţinerii excesului de lichiditate per ansamblul sistemului bancar.
MFP începe în forţă împrumuturile din aprilie, cu un randament minim istoric pe doi ani
2 aprilie 2012, 17:59
Ultima modificare în 2 aprilie 2012, 20:59
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a debutat cu un nou record la licitaţiile din aprilie, reuşind să negocieze cu băncile un randament de numai 5,60% pe an pentru o scadenţă de 25 de luni, arată datele BNR. Statul a împrumutat exact cât şi-a programat – 750 milioane lei –, costul coborând mai repede decât pasul cu care BNR a redus dobânda-cheie.
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Citroen pregătește lansarea lui DS9, viitorul port-drapel al mărcii franceze
- În lupta din clasa mică, Chevrolet mizează pe agresivitatea lui Aveo
- TAROM face un roadshow de promovare a ofertei de listare la bursă. Pe listă: Dubai şi Londra
- Peste 147,37 mil. lei din fonduri europene şi de la buget pentru reabilitarea DN1
- Era dominanței retailului mare a ajuns la sfârșit
- CNADNR a mai scos la licitație încă 98 km de autostradă la un preț de 8,7 mil. euro/km
- Compania româno-belgiană care va dezvolta Gara de Nord va fi înfiinţată în 2012
- MIȘCAREA BOGAȚILOR: Vom asista la cel mai mare transfer de avere din istoria omenirii
- Contractul pentru construirea tronsonului de metrou către Otopeni va fi semnat în februarie 2013
- Alexandru Nazare: UE ar putea finanţa achiziţionarea utilajelor pentru deszăpezire