Hanny Bratu: Viitorul meu suna foarte bine. Este pentru prima data cand pornesc pe cont propriu. Pana acum, am lucrat pentru alte companii si eu il privesc ca pe un pas normal in cariera. Vreau sa folosesc tot ce am invatat in acesti ani de branding, marketing si publicitate, pentru a face altceva, respectiv proiecte in domeniul entertainment-ului de familie si copii. Am creat un brand HannyBee (o albinuta vesela si idealista) sub care vreau sa lansez o revista, o carte de povesti si eveni
Hanny Bratu: Viitorul meu suna foarte bine. Este pentru prima data cand pornesc pe cont propriu. Pana acum, am lucrat pentru alte companii si eu il privesc ca pe un pas normal in cariera. Vreau sa folosesc tot ce am invatat in acesti ani de branding, marketing si publicitate, pentru a face altceva, respectiv proiecte in domeniul entertainment-ului de familie si copii. Am creat un brand HannyBee (o albinuta vesela si idealista) sub care vreau sa lansez o revista, o carte de povesti si evenimente. Sunt constienta ca anul acesta nu voi face bani din proiectele HannyBee, asa ca voi face si consultanta de comunicare.
Capital: Nu-ti mai place publicitatea?
Hanny Bratu: Am descoperit ca publicitatea si brandingul se limiteaza la anumite zone. Ai un produs pe care trebuie sa-l invelesti intr-o imagine si sa-l vinzi. Nu mai simt ca aceste lucruri ma reprezinta. Poate ca sunt descurajata si de superficialitatea, de pragmatismul agentiilor si de profesionalismul, uneori indoielnic, al clientilor. Cred ca industria noastra este prea preocupata de barfe si de „marele” festival Ad’Or.
Capital: De ce ai plecat de la Connex?
Hanny Bratu: Am realizat ca aspiratiile mele sunt altele. Pozitia de director intr-o corporatie precum Connex implica, in cea mai mare parte, munca administrativa si mai putin parte creativa, iar mie mi-a lipsit pasiunea si entuziasmul de a crea ceva nou, de a pune in practica idei noi. O corporatie este ca un tren care nu se opreste si in care, daca vrei sa ramai, trebuie sa ai anumite obiective: sa fii un bun manager, sa fii admirat. Eu nu mai aveam aceste obiective. Am acceptat postul de la Connex pentru ca era o provocare. Intrand acolo si vazand care este ritmul si care sunt asteptarile, mi-am dat seama ca, pana la urma, entuziasmul si pasiunea sunt mai degraba la agentie. Era un job mai mult administrativ, iar eu nu sunt o persoana orientata catre operational. Experienta de la Connex mi-a aratat ca sunt mai mult un om de agentie.
Capital: Ai preluat Connex de la „Viitorul suna bine” si l-ai lasat cu „Tu faci viitorul”. Ce s-a intamplat cu acest brand intre cele doua concepte?
Hanny Bratu: „Viitorul suna bine” a fost un mesaj de lansare. Orange era un altfel de competitor din punctul de vedere al comunicarii decat vechiul Dialog. Ne-am gandit cum sa gasim o diferentiere si am mers pe ideea ca suntem primii, ca brandul a fost creat in Romania, nu dupa o reteta straina, si trebuie sa fim alaturi de romani. Cred ca „Tu faci viitorul” nu a reusit sa-i convinga ca eram alaturi de ei. Greutatea mesajului a fost transferata pe umerii consumatorilor, nu ai brandului. Dupa cateva luni, ne-am dat seama ca exista ceva care nu se leaga.
Capital: De ce a pierdut teren Connex?
Hanny Bratu: Din cauza inconsistentei. Pentru ca atunci cand iti doresti prea mult, s-ar putea sa nu-ti iasa. Connex vrea si inovatie, si vanzare, si produse noi, si pre-pay, intrase si in domeniul transmisiei de date (MyX). Mesajul s-a disipat in mai multe directii.
Capital: Dupa destramarea lui D’Arcy, Connex a lucrat cu multe agentii. A fost o solutie buna?
Hanny Bratu: Nu, pentru ca sunt foarte multe proiecte. Cand un publicitar intra intr-o corporatie, incepe sa uite de consumator. E interesat mai degraba de „bucataria” corporatiei. Am ajuns la concluzia ca este mai bine sa-ti pastrezi o singura agentie, dar care sa fie cu consumatorul in minte. si clientul se gandeste la consumator, dar are multe alte probleme administrative. Dar nu cred ca din cauza lucrului cu mai multe agentii s-a disipat mesajul lui Connex, ci din cauza strategiei de marketing. Anul trecut, Connex si-a propus sa lanseze foarte multe proiecte in doar sase luni.
Capital: Cand ai preluat pozitia de la Connex, lumea publicitatii a raportat mereu creatiile publicitare la cele din mandatul Anetei Bogdan (fost director de publicitate Connex nota red.) Cum ai reusit sa treci peste aceasta comparatie?
Hanny Bratu: Nu am avut o problema. stiam ca asa se va intampla. Eu m-am dus la Connex intr-un moment de maturitate al carierei mele, in care imi stiam punctele tari si punctele slabe. stiam ca o sa se vorbeasca asa pentru ca Aneta a fost o personalitate foarte puternica in Connex si in piata de publicitate. Dar niciodata nu mi-am dorit sa ma compar cu ea. Masura succesului meu nu este raportata la o persoana.
Carte de vizita
Hanny Bratu are studii economice si de drept, a urmat cursuri internationale de pregatire in retelele JWT si Leo Burnett si in diverse domenii ale publicitatii si managementului. si-a inceput cariera de publicitar in 1992 ca executive assistant si account executive la Saatchi&Saatchi, a continuat la Scala Thompson ca client service director, apoi director si managing director al companiei de „below the line” Thompson Connect. A fost New Business si Strategic Planning Director la Leo Burnett, iar din 2002 a devenit marketing communcations director la Connex. In calitate de publicitar a lucrat pentru BAT, Financial Times, Unilever, ABN AMRO, Philips, Glaxo, P&G, Kraft, Elite, Pagini Aurii, Interbrew, Brau Union, Dialog, Connex, Porsche Romania.
Puncte de vedere
Revolutie la plic, Florin Dumitrescu
Inimioarele Maggi din ferestrele caselor amintesc de una dintre putinele manifestari ale solidaritatii la romani. O lovitura de marketing din zilele noastre anticipata de o forma de rezistenta civica din decembrie 89? E relevant pentru evolutia societatii?La timpul prezent: o promotie, o actiune de stimulare a vanzarilor derulata de Maggi, divizie a concernului alimentar multinational NestlA