În anul 2025, va avea loc Mica Unire prin autostradă
În 2025, se va realiza „Mica Unire” prin autostrăzi, ceea ce înseamnă că Oltenia, Muntenia, Dobrogea și Moldova vor fi conectate între ele printr-o rețea rutieră de mare viteză. Se va putea circula neîntrerupt pe autostrăzi pe următoarele axe: Craiova – Pitești – București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău, un total de 575 km; Constanța – București – Pitești – Craiova, de 475 km; și Bacău – Focșani – Buzău – Ploiești – București – Constanța, pe 506 km.
În același an, vor fi și câteva premiere importante pentru infrastructura rutieră a României, printre care se numără realizarea a cel puțin patru tuneluri în execuție, cum ar fi tunelul Poiana pe Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, două tuneluri pe lotul Margina – Holdea, și Tunelul Curtea de Argeș, cu cele două fire, Daniela și Alina, aferente Secțiunii 2 a aceleași autostrăzi.
România va atinge pragul de 1000 km de autostrăzi și drumuri expres
De asemenea, România va atinge pragul de 1000 km de autostrăzi și drumuri expres cu contracte de execuție lucrări. În 2025, vor fi finalizați și dați în trafic aproximativ 250 km de autostrăzi și drumuri expres. După ce în 2023 s-a depășit borna de 1000 km, anul acesta se va depăși pragul de 1500 km în trafic.
Se vor semna și contracte pentru lucrări pe întreaga Autostradă a Unirii (A8), iar pe Planul Național de Infrastructură vor începe lucrările la primul pod rutier pe Prut, care va lega Ungheni (România) de Ungheni (Republica Moldova). Tot în 2025, va începe și construcția celui mai lung tunel rutier de pe Autostrada Sibiu-Pitești (1,8 km, secțiunea 3), iar pe Tunelul Curtea de Argeș vor fi realizate lucrări de sprijinire pe ambele sensuri de circulație.
În 2025, vor fi dați în trafic 250 km de autostrăzi și drumuri expres
După anul record 2024, când au fost dați în trafic 200 km de autostradă și drum expres, în 2025 se estimează că vor fi dați în trafic 250 km de autostrăzi și drumuri expres în diverse zone din țară, inclusiv pe Autostrada Transilvania (A3), Autostrada Sibiu-Pitești (A1), Autostrada Moldovei (A7), Autostrada Bucureștiului (A0) și altele.
Mai mult, există contracte de execuție pentru încă peste 600 km de autostrăzi și drumuri expres, și licitații în curs pentru încă aproximativ 700 km de drumuri de mare viteză. Printre cele vizate sunt secțiunile Târgu Neamț – Iași – Ungheni, Suceava – Siret, Suceava – Botoșani, Baia Mare – Satu Mare și altele.
„𝟮𝟬𝟮𝟱 = 𝗨𝗻𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗣𝗿𝗶𝗻𝗰𝗶𝗽𝗮𝘁𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗥𝗼𝗺𝗮̂𝗻𝗲 (𝗠𝗶𝗰𝗮 𝗨𝗻𝗶𝗿𝗲) 𝗽𝗿𝗶𝗻 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮̆𝘇𝗶
În anul 2025, vom realiza 𝗠𝗶𝗰𝗮 𝗨𝗻𝗶𝗿𝗲 𝗽𝗿𝗶𝗻 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗮̆ 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿𝗮̆, ceea ce înseamnă că vom uni Oltenia, Muntenia, Dobrogea și Moldova la nivel de autostradă, putând să circulăm neîntrerupt pe drum de mare viteză, cel puțin, pe axele:
👉 Craiova – Pitești – București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău (575 km)
👉 Constanta – București – Pitesti – Craiova (475 km)
👉 Bacău – Focșani – Buzău – Ploiești – București – Constanța (506 km)Tot în 2025, vom avea parte de mai multe 𝗽𝗿𝗲𝗺𝗶𝗲𝗿𝗲 pentru infrastructura rutieră a României, printre care:
1️⃣ Vom avea minimum 𝟰 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹𝘂𝗿𝗶 𝗶̂𝗻 𝗮𝗰𝗲𝗹𝗮𝘀̦𝗶 𝘁𝗶𝗺𝗽 𝗶̂𝗻 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁̦𝗶𝗲: tunelul Poiana pe Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești #A1, două tuneluri pe lotul Margina – Holdea (lotul urșilor) #A1 și Tunelul Curtea de Argeș, cu cele 2 fire , Daniela și Alina, aferent Secțiunii 2 a Autostrăzii Sibiu-Pitești #A1
2️⃣ Vom atinge pragul de 𝟭𝟬𝟬𝟬 𝗸𝗺 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮̆ și drum expres 𝗰𝘂 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁 𝗱𝗲 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁̦𝗶𝗲 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮̆𝗿𝗶
3️⃣ Vom finaliza şi da în trafic in jur de 𝟮𝟱𝟬 𝗸𝗺 autostradă și drum expres
4️⃣ După ce în 2023 am depășit borna de 1000 km în trafic, anul acesta 𝘃𝗼𝗺 𝗱𝗲𝗽𝗮̆𝘀̦𝗶 𝗯𝗼𝗿𝗻𝗮 𝗱𝗲 𝟭𝟱𝟬𝟬 𝗸𝗺 𝗱𝗮𝘁̦𝗶 𝗶̂𝗻 𝘁𝗿𝗮𝗳𝗶𝗰
5️⃣ Vom avea 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁 𝗱𝗲 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁̦𝗶𝗲 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮̆𝗿𝗶 𝗽𝗲 𝘁𝗼𝗮𝘁𝗮̆ 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗨𝗻𝗶𝗿𝗶𝗶 #𝗔𝟴, de la un capăt la celalalt
6️⃣ Începem construirea 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗽𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿, 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗣𝗿𝘂𝘁 din ultimii peste 50 ani, 𝗹𝗮 𝗻𝗶𝘃𝗲𝗹 𝗱𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮̆ (𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 Ro-𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 Md)
7️⃣ Începem lucrările la 𝗰𝗲𝗹 𝗺𝗮𝗶 𝗹𝘂𝗻𝗴 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 de pe Autostrada Sibiu-Pitești #A1, respectiv Tunelul Poiana în lungime de 1,8 km aflat pe Secțiunea 3
8️⃣ Va avea loc 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗮 𝘀𝘁𝗿𝗮̆𝗽𝘂𝗻𝗴𝗲𝗿𝗲 𝗮 𝗖𝗮𝗿𝗽𝗮𝘁̦𝗶𝗹𝗼𝗿 prin Tunelului Curtea de Argeș, pe ambele sensuri de circulație, respectiv Sibiu – Pitești și invers(Daniela și Alina).2024 a fost un an record, reușind să atingem 200 km de autostradă și drum expres dați în trafic, dar și pentru 2025 avem perspective istorice prin darea în trafic a mai multor secțiuni de autostradă, din mai multe zone din țară (Autostrada Transilvania #A3, Autostrada Sibiu-Pitești #A1, Autostrada Moldovei #A7, Autostrada Bucureștiului #A0, ş.a.), însumând 250 km.
Avem contracte de execuție lucrări pentru încă peste 600 km de autostradă şi drum expres, licitații în curs pentru încă cca 700 km de drumuri de mare viteză și vizăm lansarea licitațiilor pentru execuție lucrări a peste 750 km de drumuri de mare viteză, printre care:
🛣 A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni
🛣 Suceava – Siret
🛣 Suceava – Botoșani
🛣 Baia Mare – Satu Mare
🛣 București – Alexandria
🛣 Brăila – Tulcea
🛣 Făgăraș – Brașov
🛣 legătură A1 – Mioveni
🛣 legătură A0 – Aeroport Otopeni
🛣 drumuri radiale în regiunea metropolitană București – IlfovCa şi până acum, continuăm să sprijinim toți antreprenorii parteneri cu care avem contracte pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere, și nu numai. Pentru 2025, le doresc multă forță de muncă și lucrări cu succes!
🇷🇴 𝗛𝗮𝗶, 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, 𝗵𝗮𝗶 𝗰𝗮 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲! 🇷🇴”, a anunțat Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, pe Facebook.