Pe 28 Mai 1889, se infiinta la Clermont-Ferrand, Franta, societatea Michelin & Cie. Localizata pe o suprafata de 12 ha in Place des Carmes (numele provenind de la o fosta manastire care ocupase inainte locatia), compania detinea la acel moment in jur de 50 de angajati. Doi ani mai traziu, compania producea prima anvelopa demontabila de bicicleta, lansand astfel marea aventura Michelin in universul anvelopei gonflabile.
Astazi, 120 de ani mai tarziu, Michelin este liderul mondial in fabricarea anvelopelor, cu un numar de 118,000 de angajati in 170 de tari.
Inca de la inceputuri, Michelin si-a urmarit aceeasi viziune, de a imbunatati mobilitatea persoanelor si a bunurilor. Aceasta viziune este sintetizata si in semnatura institutionala “Un mod mai bun de a avansa” — care insoteste toate materialele de comunicare Michelin din toata lumea.
Dar unde s-ar putea sarbatori mai bine cei 120 de ani, daca nu in “L’Aventure Michelin”?
Deschis publicului de la inceputul lunii martie, “L’Aventure Michelin” este o expoztie ce se intinde pe 2000 mp, povestind istoria Michelin – trecut, prezent si viitor.
Aventura Michelin urmareste traseul indraznet urmat de fondatorii companiei — André si Edouard Michelin — pentru s-si indeplini ambitia de a “dezvolta solutii moderne si inovatoare de transport care sa faciliteze libertatea de miscare si dezvoltarea economica”.
Prezentand dezoltarea companiei pe doua etaje, expozitia contine numeroase piese din patrimoniul Michelin, unele dintre ele unicat sau prezentate in premiera publicului. Aici mentionam un biplan Bréguet XIV si un tramvai Micheline.
Pe langa istoria companiei, L’Aventure Michelin ofera informatii despre acrtivitatea industriala, evenimente recente din cadrul grupului si viziunea asupra viitorului. Expozitia include 100 de ecrane multimedia si interactive, precum si numeroase afisaje 3D, unele dintre ele avandu-l drept protagonist pe Bibendum – faimosul Om Michelin.