Producătorul francez de pneuri Michelin, prezent şi pe piaţa din România, a anunţat, marţi, că în 2015 profitul său operaţional a crescut cu 19%, până la 2,577 miliarde de euro, în condiţiile în care reducerea preţurilor la materiile prime şi măsurile de diminuare a costurilor au dus la creşterea profitabilităţii pentru pneurile destinate autoturismelor şi camioanelor, potrivit Bloomberg.
Profitul net a crescut până la 1,16 miliarde de euro anul trecut, de la 1,03 miliarde de euro în 2014, iar vânzările grupului au crescut cu 8,4% în ritm anual, până la 21,199 miliarde de euro. În aceste condiţii, compania va propune majorarea dividendelor până la 2,85 euro pe acţiune, de la 2,50 euro pe acţiune în exerciţiu precedent.
”În 2015 creşterea şi marjele noastre s-au îmbunătăţit semnificativ. Graţie fundamentelor noastre consolidate, grupul este pe direcţia corectă”, a declarat directorul general Jean-Dominique Senard, potrivit aceleiași surse, citată de Agerpres. La finele anului trecut, Michelin a anunţat că până la finele lui 2018 va închide trei uzine din Europa, la Fossano (Italia), Oranienburg (Germania) şi Ballymena (Marea Britanie), un număr total de aproape 1.500 de salariaţi urmând să fie afectaţi de aceste închideri. În Europa, Michelin are peste 65.000 de salariaţi şi dispune de aproximativ 40 de facilităţi industriale care asigură 40% din activitatea sa.
Grupul Michelin şi-a început activitatea în România în august 2001. În prezent, Michelin are în România aproape 3.000 de angajaţi, trei uzine – două la Zalău şi una la Floreşti – şi o reţea comercială. Începând cu anul 2005, România a devenit centru regional pentru operaţiunile comerciale ale grupului Michelin în Albania, Bulgaria, Croaţia, Bosnia, Macedonia, Muntenegru şi Serbia.