Profitul net al Michelin înregistrat anul trecut a urcat la 1,05 miliarde de euro (1,42 miliarde de dolari), faţă de 104 milioane de euro în 2009. Analiştii anticipau un profit de 924 milioane de euro, la vânzări de 17,67 miliarde de euro.
Vânzările companiei franceze au crescut anul trecut cu 21%, la 17,89 miliarde de dolari.
Din cauza creşterii preţurilor materiilor prime, Michelin a anunţat că va menţine politica sa de preţuri, estimând un avans al profitului operaţional în acest an şi extinderea pe pieţele emergente.
Într-o declaraţie separată Michelin a anunţat că Jean-Dominique Senard a fost desemnat succesor al lui Michel Rollier în funcţia de director general al companiei franceze.
Vineri dimineaţă, acţiunile Michelin au crescut cu 4,4%, la 59,60 euro, la bursa de la Paris. Anul acesta acţiunile companiei au urcat cu 8,2%, evaluând Michelin la 10,3 miliarde de euro (14 miliarde de dolari).
Michelin este prezent şi în România din 2001, iar la ora actuală deţine 3 uzine – Anvelope Floreşti (anvelope pentru autoturisme şi camionete), Anvelope Zalău (anvelope de camion şi industriale) şi Cord Zalău (cord metalic – componentă esenţială pentru realizarea carcaselor de anvelope) -, sediul central de la Bucureşti şi reţeaua de distribuţie şi service Eurotyres.
Grupul Michelin coordonează 69 de unităţi de producţie în 19 ţări, şi are aproximativ 120.000 de salariaţi în lumea întreagă.
SURSA: Agerpres