Confruntată cu riscul de penurie de energie, Michelin a elaborat un plan de urgență. Producătorul de anvelope a identificat mai multe soluții pentru a-și reduce consumul de gaze.
Michelin elaborează un plan pentru a contracara o eventuală penurie de gaz
Producătorul francez de anvelope Michelin face planuri pentru a înceta să mai folosească gazul pentru a produce electricitate la fabricile din Spania, Germania și Italia, ca parte a planurilor sale de contingență pentru o posibilă întrerupere a exporturilor de gaz rusesc, a declarat un purtător de cuvânt.
Michelin folosește gazul pentru a produce atât energie, cât și abur, care este necesar pentru a polimeriza anvelopele într-o matriță, dându-le forma și modelul final al benzii de rulare.
În prezent, compania se pregătește să economisească din consumul de gaz, folosindu-l pentru a produce doar abur, dacă este necesar, în timp ce cumpără electricitate de la rețeaua națională, a declarat joi purtătorul de cuvânt Herve Erschler, ca răspuns la o întrebare a Reuters.
Transformarea cazanelor Michelin
Alte măsuri pe care grupul le-a pus în aplicare pentru a se pregăti pentru o criză de energie includ transformarea cazanelor sale astfel încât acestea să poată funcționa atât cu petrol sau chiar cărbune, cât și cu gaz.
„Nu am avut o întrerupere a aprovizionării cu gaz, dar avem planuri pentru a face față tuturor situațiilor neprevăzute, reducând (utilizarea gazului pentru) co-generare, convertind cazanele care pot fi convertite și retehnologizându-le pe celelalte”, a spus Erschler.
Acesta a refuzat să comenteze atunci când a fost întrebat dacă achiziționarea de energie din rețea ar costa mai mult pentru Michelin decât producerea acesteia în propriile fabrici.
Cazanele vor putea trece pe păcură
Instalațiile cu cazane cu arzătoare mixte – care pot folosi atât gaz, cât și păcură – vor putea trece la păcură, în timp ce pentru celelalte care folosesc doar gaz, este în curs de desfășurare un plan de retehnologizare cu arzătoare mixte. În cele din urmă, pentru puținele situri care nu pot beneficia de schimbarea alimentării cu energie electrică, Michelin va utiliza contracte de închiriere pentru cazane cu combustibil lichid, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Prin reducerea co-generării, revenirea la petrol pentru cazanele care pot și retehnologizarea celorlalte.” Întrebat despre posibilele costuri suplimentare generate de renunțarea la cogenerarea de energie electrică, purtătorul de cuvânt nu a făcut niciun comentariu, scrie L’usine Nouvelle.