Deprecierea euro din cauza crizei datoriilor din Grecia favorizează exporturile companiilor din ţările care folosesc moneda unică, precum Michelin, Renault şi până la producătorul de echipamente tipografice Koenig & Bauer, transmite Bloomberg.

Problemele Greciei legate de nivelul record al deficitului bugetar au dus la deprecierea euro faţă de dolar pentru a cincea săptămână consecutiv, cel mai lung declin consemnat în peste un an. Deprecierea permite exportatorilor să vândă mai ieftin produsele.

„Dacă în anii următori cotaţia euro va fi puţin mai scăzută faţă de dolar, cu atât mai bine pentru noi”, a declarat Jean-Dominique Senard, directorul general al Michelin, al douilea mare producător de anvelope la nivel mondial. Opinia este susţinută şi de conducerea Renault.

Declinul monedei unice, folosite în 16 state europene, oferă un avantaj şi unor companii listate la bursă precum retailerul belgian Delhaize Group şi producătorul francez de software Dassault Sustemes, care generează jumătate din vânzările lor în SUA.

Grupul EADS, producătorul avioanelor Airbus, a calificat anterior rata de schimb euro/dolar drept „cea mai mare bătaie de cap” a companiei.

Moneda unică s-a depreciat cu 5,1% faţă de dolar în 2010, în urma temerilor că ţările cu cel mai ridicat nivel al datoriilor din zona euro vor avea probleme în respectarea obligaţiilor financiare.

Analişti intervievaţi de Bloomberg anticipează că euro ar putea fi tranzacţionat la 1,39 dolari pe unitate la sfârşitul trimestrului patru.

Euro şi-a revenit, marţi, fiind cotat la 1,365 dolari pe unitate.

SURSA: Mediafax