Michelin va investi 750 milioane de dolari pentru a construi o nouă uzină în SUA

Producătorul francez de anvelope Michelin, prezent şi pe piaţa din România, a anunţat marţi că va investi 750 milioane de dolari pentru a construi o nouă uzină în statul american Carolina de Sud, precum şi pentru a extinde o altă facilitate de producţie, urmând să creeze 500 de noi locuri de muncă.

"Am fi putut face această investiţie oriunde în lume. Faptul că am ales să o facem în Carolina de Sud arată că în cele opt fabrici pe care le avem deja acolo am făcut alegerea corectă", a declarat preşedintele Michelin North America, Pete Selleck. Potrivit acestuia, decizia de investiţii a fost luată în urma unei competiţii globale. Michelin ar fi putut decide să crească capacitatea la oricare din uzinele sale din Franţa, Spania, România, Brazilia sau Canada. "Am ales să investim într-o ţară cu costuri ridicate ale forţei de muncă deoarece rentabilitatea pentru companie este mai mare", a spus Pete Selleck.

Noua uzină va produce anvelope de mari dimensiuni pentru camioane de mare tonaj utilizate în industria minieră şi de construcţii. Piaţa mondială pentru acest tip de anvelope a crescut cu 20% în perioada 2009-2011. Potrivit lui Pete Selleck, productivitatea ridicată şi capacităţile tehnice pentru producţia de anvelope cu un diametru de 3,8 metri se numără printre avantajele oferite de uzinele din SUA ale grupului. Michelin are 23.000 de angajaţi în SUA, dintre care 8.000 în statul Carolina de Sud.

La începutul acestei luni, ministrul român al economiei, Lucian Bode, a declarat că Michelin, care deţine două unităţi de producţie la Zalău, ar putea face o nouă investiţie în acest oraş. Ministrul economiei a precizat că decizia Michelin privind locul unde va fi amplasată noua investiţie va fi luată în acest an, dar nu a dat mai multe detalii.

Grupul Michelin şi-a început activitatea în România în august 2001. În prezent, Michelin are în România aproape 3.000 de angajaţi, trei uzine, din care două la Zalău şi una la Floreşti, şi o reţea comercială. Începând cu anul 2005, România a devenit centru regional pentru operaţiunile comerciale ale Grupului Michelin în Albania, Bulgaria, Croaţia, Bosnia şi Herţegovina, Macedonia, Muntenegru şi Serbia.
Sursa: Agerpres