Din 2001 a început o nouă etapă a dezvoltării uzinei prin implementarea unor procese inovatoare și industrializarea unor noi produse. Aplicarea standardelor stricte de calitate și a metodelor industriale Michelin, împreună cu investiția în dezvoltarea oamenilor, au contribuit la modernizarea fabricii din Zalău şi au deschis calea dezvoltării sale.
Experiența dovedită și dedicarea echipelor locale, deschiderea spre inovație și rezultatele extrem de competitive ale fabricii de anvelope din Zalău au atras o nouă investiție de 33 de milioane de euro a grupului Michelin. Acest nou proiect de investiții face posibilă producerea de noi modele de anvelope pentru segmentul de piață intermediar, inclusiv marca Tigar. Michelin Zalău Anvelope va deveni singura fabrică Michelin din Europa care va produce noile modele pentru nivelul inferior al segmentului intermediar, cu 100 de noi locuri de muncă create până în 2021.
„Acest nou proiect strategic al fabricii Michelin Zalău Anvelope marchează perfect cei 40 de ani de dezvoltare constantă, dedicarea oamenilor noștri, angajamentul lor față de inovație și sprijinul comunitar pe termen lung. Sunt foarte mândru că echipa Michelin continuă să contribuie la strategia de creștere a Grupului cu pasiune și experiență dovedită. Fabrica este acum pregătită să facă față noilor provocări prin instalarea de utilaje moderne, lansarea de noi mărci și implementarea unui nou model de afaceri care leagă fabrica direct de client”, a declarat Sean Parry, Directorul Platformei Industriale Michelin Zalău.
Fabrica de anvelope Michelin din Zalău produce aproximativ 130 de modele de anvelope BFGoodrich, Taurus, Kormoran, Riken, Tigar și Orium destinate piețelor din Europa, Africa, Asia și America.
Grupul Michelin şi-a început activitatea în România în august 2001, investind peste 400 de milioane de euro de-a lungul anilor pentru modernizarea uzinelor. În prezent, Michelin are în România aproximativ 3.300 de angajaţi, trei uzine, două la Zalău şi una la Floreşti, o reţea comercială şi un Centru de Excelenţă şi servicii partajate, care oferă servicii de suport pentru diferite entități Michelin din Europa. De asemenea, activităţile comerciale ale Grupului pentru Europa Centrală şi de Sud sunt coordonate de la Bucureşti (12 ţări).
Cu sediul în Clermont-Ferrand, Franța, grupul Michelin este prezent în 170 de ţări, are 111.700 de angajaţi și operează în 68 de unități de producție care au realizat împreună 184 de milioane de anvelope în 2015.