Intrarea pe piaţa locală a postului Disney Channel completează un business care mai înseamnă filme, reviste, jucării şi îmbrăcăminte. Disney, un business de peste 26 de miliarde de dolari la nivel mondial, îşi întăreşte prezenţa pe piaţa românească, prin lansarea postului TV pentru copii Disney Channel, în urma achiziţiei Jetix. Publicul român este deja familiarizat cu producţiile companiei, după ce, în urmă cu doi ani, în grila Jetix au fost introduse mai multe seri
Intrarea pe piaţa locală a postului Disney Channel completează un business care mai înseamnă filme, reviste, jucării şi îmbrăcăminte.
Disney, un business de peste 26 de miliarde de dolari la nivel mondial, îşi întăreşte prezenţa pe piaţa românească, prin lansarea postului TV pentru copii Disney Channel, în urma achiziţiei Jetix.
Publicul român este deja familiarizat cu producţiile companiei, după ce, în urmă cu doi ani, în grila Jetix au fost introduse mai multe seriale, acesta fiind, de fapt, elementul care a adus postului TV poziţia de lider al pieţei, canalul câştigând, în numai două luni, 413.000 de telespectatori.
Chiar dacă vorbim de o nişă de piaţă, pe ea se dă o luptă cât se poate de acerbă, principalii competitori ai postului fiind Cartoon Network şi Minimax. În perioada 1 ianuarie – 13 septembrie, cele două canale au înregistrat un rating de 2,1, respectiv 1,7 (în targetul 4-14 urban, interval orar 7:00-22:00).
„Piaţa canalelor de desene animate este în continuă creştere. Noi ne diferenţiem prin non-agresiv şi, mai ales, educativ. Este o poziţie care îţi asigură mai puţină popularitate vizavi de personaje, dar în acelaşi timp îţi aduce acceptul necondiţionat al părinţilor“, explică, pentru Capital, Anda Mânza, director de vânzări al Chello Central Europe România, proprietarul posturilor Minimax şi JimJam.
Primul pas a fost făcut. Următorul?
Afacerea Disney în România
Reviste – 20.000 de exemplare, tiraj mediu
Veniturile aduse de revista Jetix în 2008 au reprezentat 35% din totalul veniturilor din publicitate ale Noriel, formatul revistei fiind favorabil atât machetelor clasice, cât şi advertorialelor, proiectelor speciale şi inserturilor. „Despre 2009 nu avem încă o imagine clară, întrucât cea mai favorabilă perioadă este reprezentată chiar lunile care urmează“, spun oficialii Noriel Maxim Press.
Filme 2010: 15 filme Disney la cinema
Magazin – Disney Fantasy Store se extinde în franciză
Linemat International deţinte masterfranciza Disney Fantasy Store pentru România şi Moldova din 2007. Compania a deschis primul magazin în Bucureşti în urma unei investiţii de 250.000 de euro, iar până la sfârşitul anului în curs urmăreşte inaugurarea a încă trei magazine francizate la nivel naţional, în oraşe cu o populaţie de peste 200.000 de locuitori, investiţia de start-up fiind de circa 70.000 de euro.
Jetix, o cincime din piaţă