Filiala locală a Microsoft a avut un an fiscal dificil, însă a reuşit să crească cota de piaţă pe anumite segemente, potrivit lui Ronald Binkofski, şeful Microsoft România. “A fost un an dificil pentru Microsoft, dar ne-a crescut cota de piaţă, comparativ cu competiţia”, a declarat Binkofski.
Binkofski spune că rezultatele companiei sunt bune şi deşi per total Microsoft România a stagnat, anumite segmente au cunoscut o creştere considerabilă precum divizia consumer ((+50%).
În privinţa anului fiscal 2011 – 2012, Binofski estimează o creştere de 5%.
Membri noi în echipa de management
Microsoft  a prezentat astăzi pe lângă rezultatele financiare şi noii membri ai echipei de management.
Bogdan Voicu a venit de la IBM şi este manager Public Sector Lead Microsoft România. El este responsabil pentru echipa care construieşte proiecte pentru administraţia publică centrală. El îl înlocuieşte pe Florin Pletea care pleacă de la Microsoft după 12 ani.
Mihai Iordache a venit tot de la IBM  în ianuarie ca şi Voicu. El se ocupă  de Small and Medium Solutions & Partners Manager adică de întreprinderi mici şi mijlocii şi tot ce înseamnă ecosistem de parteneri cu care Microsoft abordează piaţa din România. Mihai Iordache îl înlocuieşte pe Gabriel Pavel. Acesta ocupă în prezent funcţia de  COO (Chief Operating Officer) la Novensys.
Vlad Bog a venit de la Vodafone şi este HR Manager. Are 18 ani experienţă în HR. Bog îl înlocuieşte pe Cosmin Bordea care a ocupat funcţia în ultimii doi ani. Acesta a decis să se reîntoarcă în business.
Gabriela Mladin este de un an în Microsoft. Responsabilităţile ei au crescut anul acesta ea conducând atât echipa care lucrează cu OEM – Original Equipment Manufacturer, producători de echipamente hardware cu care Microsoft colaborează pentru ca acestea să aibă software preinstalat, cât şi echipa de retail.
Adopția Windows 7 în România a ajuns la aproximativ 32%
Anul fiscal 2011 a fost un an al lansărilor pentru segmentul de business Information Worker: Office 2010 în limba română în septembrie, Lync Server 2010 în noiembrie, Office 365 beta în aprilie și nu în ultimul rând, disponibilitatea comercială a Office 365 în iunie 2011.
Cererea pentru soluții de productivitate s-a materializat atât în cifra de afaceri cât și în cotă de piață câștigată:
– Cota de piață a suitei Microsoft Office a crescut cu 3%;
– Soluțiile de mesagerie (bazate pe Exchange Server 2010) și de colaborare în organizații (bazate pe Sharepoint Server 2010) au câștigat un avans de cotă de piață de 1%, respective 3%, în special în rândul IMM-urilor;
– Lync Server 2010 (mesagerie instantanee, conferințe audio, video și Web, soluție VoIP si de partajare aplicații/documente/desktop de la distanță) a însemnat vânzări de 4 ori mai mari decât anul trecut;
– Peste 200 de clienți de Office 365/Business Productivity Online Suite și peste 900 de conturi de evaluare Office 365 din aprilie 2011.
În anul fiscal 2011, cota de piață a Windows a crescut cu aproximativ 4,5% pentru  PC-urile noi. Tot în acest an fiscal, adopția Windows 7 în România a ajuns la aproximativ 32%. Lansarea Internet Explorer 9 în martie a dus la un market share de aproximativ 4%, fiind descărcat de aproximativ 500.000 de ori.
Tot în acest an fiscal Microsoft a lansat și primul serviciu comercial în cloud specific Windows Business Group – Windows Intune, o soluție cloud  pentru monitorizarea și administrarea calculatoarelor în cadrul companiilor  mici și mijlocii. În doar două luni, peste 100 clienți testează deja serviciul.