După ce şi-a consolidat poziţia ca una dintre filialele cu cea mai mare creştere din Europa Centrală şi de Est, Microsoft Romånia intră într-o nouă etapă, în care atenţia companiei va fi îndreptată şi asupra segmentului consumer. Noua strategie de business coincide cu numirea în funcţia de country manager a lui Călin Tatomir, chiar el consumator de gaming şi produse de entertainment, dar şi cu decizia companiei-mamă de a exploata un segment, cel al serviciilor online,
După ce şi-a consolidat poziţia ca una dintre filialele cu cea mai mare creştere din Europa Centrală şi de Est, Microsoft Romånia intră într-o nouă etapă, în care atenţia companiei va fi îndreptată şi asupra segmentului consumer.
Noua strategie de business coincide cu numirea în funcţia de country manager a lui Călin Tatomir, chiar el consumator de gaming şi produse de entertainment, dar şi cu decizia companiei-mamă de a exploata un segment, cel al serviciilor online, pe care a rămas în urmă faţă de competitori în această zonă. De exemplu, pe segmentul serviciilor online reprezentat de mesageria instantanee, piaţa autohtonă este dominată de Yahoo!, al cărui Messenger deţine o cotă de circa 80%.
„Poate am fost noi mai leneşi, ne-am mişcat mai încet sau am considerat că nu e important şi, într-adevăr, am pierdut startul în această zonă, dar credem că putem recupera o parte din cota de piaţă, chiar dacă nu vom ajunge să detronăm Yahoo! în Romånia pe segmentul serviciilor de mesagerie“, spune Tomas Koska, şeful diviziei Windows Live Lead Consumer & Online International la Microsoft Central and Eastern Europe.
Care sunt armele cu care Microsoft va ataca piaţa est-europeană? În primul rånd, compania a înfiinţat recent o divizie regională dedicată produselor şi serviciilor destinate segmentului consumatorilor individuali. În ceea ce priveşte produsele, la începutul acestei săptămåni, au fost lansate noile servicii Live localizate, inclusiv pentru limba romånă, simultan cu relansarea pe plan internaţional a acestora, iar de această dată, ele nu mai sunt doar o versiune cu opţiuni mai sărace a celor în limba engleză.
„În acest moment, lucrăm cu parteneri locali pentru a putea furniza conţinut romånesc pentru portalul şi serviciile Live, tocmai pentru că ştim că nu suntem chiar grozavi pe online“, completează Koöka. „Dar nu ne dorim să fim numărul unu pe orice, să luăm locul Hi5 sau Facebook în Romånia, ci să oferim o interfaţă, un punct de acces în care pot fi integrate inclusiv acele servicii“.
Totuşi, cele mai aşteptate produse Microsoft pe piaţa romånească sunt cele legate de hardware, mai ales consola Xbox 360, care este prezentă în magazine, dar nu are suport oficial din partea producătorului din Redmond. Lansarea oficială a consolei, împreună cu serviciul online asociat, Xbox Live, se va petrece anul viitor, dar Microsoft Romånia nu a stabilit o dată exactă pentru aceasta.
Pentru Microsoft, unul din liderii pe plan mondial pe piaţa serviciilor online, cu 460 de milioane de conturi Windows Live (255 de milioane de utilizatori Hotmail, potrivit ComScore MediaMetix, februarie 2008) şi 330 de milioane de utilizatori de Windows Live Messenger (estimări proprii), noul pachet de servicii este extrem de important, deoarece pe acesta se vor baza o parte din funcţiile viitorului sistem de operare al producătorului, cunoscut acum sub numele de cod Windows Seven. Yahoo avea în februarie, potrivit ComScore MediaMetrix, 256 de milioane de conturi de e-mail şi 93 de milioane de conturi Messenger active în lume, iar Google, mai mult de 90 de milioane de utilizatori Gmail.
«Nu ne dorim să fim numărul unu pe orice, să luăm locul Hi5 sau Facebook în Romånia, ci să oferim o interfaţă, un punct de acces în care pot fi integrate inclusiv acele servicii.»
Tomas Koska, Microsoft Central and Eastern Europe
330 de milioane de utilizatori folosesc serviciile Windows Live, Messenger, Microsoft fiind lider mondial pe acest segment. În Romånia, Yahoo! are circa 80% din piaţă