Microsoft bate la uşa companiilor mici din România

Noile sisteme de operare pentru PC şi servere ale Microsoft vor să readucă pe plus evoluţia veniturilor filialei din România, inclusiv cu o ofertă în zona întreprinderilor mici. Triplul eveniment Microsoft din această săptămână, lansarea pe piaţa românească a Windows 7, Windows Server 2008 R2 şi Exchange Server 2010, poate modifica evoluţia întregii pieţe de IT. În primul rând, sistemul de operare desktop Windows 7, prezent pe canalele de retail în varianta de limbă engl

Noile sisteme de operare pentru PC şi servere ale Microsoft vor să readucă pe plus evoluţia veniturilor filialei din România, inclusiv cu o ofertă în zona întreprinderilor mici.

Triplul eveniment Microsoft din această săptămână, lansarea pe piaţa românească a Windows 7, Windows Server 2008 R2 şi Exchange Server 2010, poate modifica evoluţia întregii pieţe de IT. În primul rând, sistemul de operare desktop Windows 7, prezent pe canalele de retail în varianta de limbă engleză de la finele lui octombrie, a depăşit aşteptările Microsoft România în ceea ce priveşte vânzările, potrivit lui Tudor Galoş, Windows Business Group Lead în cadrul companiei. „În acest moment, în România, Windows 7 are o cotă de piaţă de 5,6%, dacă luăm în calcul descărcările free de Release Candidate, ceea ce este mult peste alte pieţe“. În acest context, vânzătorii de hardware, loviţi puternic de criza care a adus o scădere între 50 şi 60 de procente a pieţei de PC-uri, pot spera la o ameliorare a situaţiei de pe urma posibilelor comenzi de computere cu Windows 7 preinstalat.

„De vânzările din trimestrul IV depinde întreaga evoluţie de anul viitor a pieţei de retail de PC-uri. Dacă vom avea un T4 bun, anul 2010 va consemna o revenire a pieţei“, afirmă Galoş. „Este însă foarte greu să avansăm nişte cifre privind vânzările, deoarece acestea depind de prea mulţi factori în această perioadă“, adaugă acesta, cu referire inclusiv la instabilitatea politică ce se poate traduce prin menţinerea apetitului de consum la un nivel redus. Pe segmentul business, Microsoft se aşteaptă ca Windows 7 să fie adoptat de companiile care au fost reticente în a trece de la Windows XP la Vista. Noul sistem de operare pentru PC-uri al celui mai mare producător mondial de software consumă mai puţine resurse şi energie decât precedentul. De aceea, investiţiile hardware pentru adoptarea sa nu vor avea un impact atât de major în bugetele de investiţii IT.

Cu ochii pe întreprinderile mici

Tandemul Windows 7 – Windows Server 2008 R2 promite companiilor economii cu echipamentele hardware şi software-ul de reţea. Tehnologia Direct Acces elimină necesitatea unei reţele VPN (Virtual Private Network), asigurând aceeaşi securitate, inclusiv posibilitatea intervenţiei, chiar şi wireless, pe computerele aflate în afara sediului. Sistemul este regândit şi rescris într-o mare proporţie. Principala noutate constă în introducerea serviciului Live Migration, prin care se poate migra un server pe alt echipament în timp ce aplicaţiile funcţionează, dar şi alte îmbunătăţiri ale tehnologiei de virtualizare (rularea mai multor servere pe acelaşi echipament hardware). „Partenerii Microsoft pot să ofere acum la licitaţii soluţii complete, ceea ce este un avantaj. Până acum, trebuiau să recurgă la soluţii terţe de virtualizare“, spune Ionuţ Lopătan, consultant IT. Divizia de servere a Microsoft România a înregistrat, în anul fiscal 2009, o creştere de 20%, atenuând diminuarea veniturilor filialei. „A fost primul an în care am câştigat cotă de piaţă în România şi vrem să continuăm pe aceeaşi linie“, spune Gabriel Nicolaescu, Server&Tools Business Group Lead al Microsoft România. Potrivit acestuia, piaţa de servere în România înregistrează creşteri între 100% şi 150% pe an. Pentru a-şi spori cota, Microsoft va lansa şi un produs dedicat afacerilor mici, Windows Server Foundation, care este un Server 2008 cu funcţionalităţi complete, dar limitat la 15 computere conectate simultan. Acesta va fi vândut doar prin cinci parteneri: HP, Dell, Fujitsu, Brinel şi Maguay, preţul unui astfel de server urmând să se situeze sub 1.000 de euro.

Suntem hotărâţi să câştigăm cotă de piaţă în faţa pirateriei, de aceea este primul an în care vom avea o campanie puternică în zona consumer cu promovarea Windows 7.
Tudor Galoş, Windows Business Group Lead, Microsoft

90% din afacerile din România nu intrau până acum în calculele Microsoft, însă Windows Server Foundation vine să acopere şi această zonă