Pentru prima dată, un model Mini are în dotare patru uși, tracțiune integrală și spațiu mai mult decât suficient pentru pasageri. Unii îl consideră straniu. Alții, o evoluție firească.
Cei care cunosc istoria Mini, încă de la prezentarea oficială a primului model purtând numele Austin Seven sau Morris în 1959 de către British Motors Corporation (BMC), știu că, de-a lungul timpului, clasica firmă britanică a încercat în fel și chip să aplice o tușă modernistă modelelor sale, considerate mult prea conservatoare. Ușor de zis și mai greu de făcut. Abia după preluarea de către germanii de la BMW, a reușit marca Mini să intre oficial în atenția celor care căutau o mașină modernă, dar care nu și-a pierdut farmecul de mașină a anilor ,60.
Conștienți că orice modificare radicală a designului poate însemna pierderea unei importante categorii de clienți, germanii au optat pentru o abordare lentă a noului drum pe care, în viziunea lor, trebuie să mergă marca britanică. Astfel, după prima generație modernă a Mini, apărută în 2001, a urmat, în 2008, un vehicul care se baza, pe lângă imagine, și pe spațiu interior: Clubman. Chiar dacă nu a fost un succes major pe piață, Clubman a demonstrat că ideea nemților de a „crește“ micul Mini poate fi acceptată de public. Pasul următor pare să fi fost, firesc, un model și mai mare, care să ofere noi orizonturi iubitorilor mărcii și chiar să atragă noi clienți.
Lansat în toamna acestui an pe piața românească, Mini Countryman duce experienţa unică de condus a mărcii într-un nou segment. Noul model este primul din gamă care dispune de patru uşi, de un hayon generos, de un interior versatil şi patru locuri bine definite. Mini Countryman este primul membru al gamei cu o lungime de peste patru metri şi care poate fi comandat opţional şi cu tracţiune integrală ALL4.
La aceste detalii se adaugă poziţia înălţată de condus şi garda la sol mărită pentru a defini un automobil premium unic, care păstrează toate elementele definitorii ale mărcii dar este şi perfect adaptat pentru a depăşi graniţele mobilităţii urbane. Noul model se adresează unui grup-ţintă absolut nou şi aduce un potenţial de expansiune al mărcii fără precedent. „Este de aşteptat ca noul model să aibă un impact pozitiv semnificativ pentru volumele mărcii şi în România. Avem experienţa BMW, unde gama X (BMW X1, X3, X5 şi X6) reprezintă aproximativ două treimi din volumele mărcii“, explică Cristian Vlaşin, sales manager BMW Group România.
Gama de propulsoare pe benzină începe cu cel din echiparea modelului Mini One Countryman, care dezvoltă 98 CP, este continuată cu versiunea Mini Cooper Countryman (122 CP) şi se încheie cu motorul de 184 CP de la Mini Cooper S Countryman, a cărei uzină de forță cu patru cilindri, capacitate 1,6 litri, este cea mai eficientă din această clasă de cilindree. Versiunile pe benzină sunt completate de cele diesel aflate în echiparea modelelor Mini One D Countryman (90 CP) şi Mini Cooper D Countryman (112 CP). Toate motoarele îndeplinesc standardele europene EURO 5.
Un nou teritoriu
Din nefericire, în goana după spațiu interior și sportivitate, inginerii par să fi uitat că îmbinările și rigiditatea unor materiale pot provoca zgomote nedorite în habitaclu. Așa se face că, în anumite condiții, vibrația motorului se propagă în habitaclu, făcând plafonul și plasticul din zona ușilor să se revolte. Neplăcut, dar cu manifestări foarte rare, zgomotul respectiv poate fi trecut ușor cu vederea. Pentru cei care preferă un model cu un aspect clasic și modern totodată, care ascunde sub caroserie întreaga experiență BMW și Magna Steyr în domeniul vehiculelor cu tracțiune integrală, noul Countryman poate reprezenta o adevărată revelație. Desigur, trebuie luat în calcul și prețul care, pentru versiunea testată, ajunge foarte aproape de 30.000 de euro.