„În România, instabilitatea politică şi criza financiară au creat un mediu nefavorabil vânzărilor. Cu toate acestea, brandurile premium sunt foarte puţin afectate în comparaţie cu celelalte branduri. Personal, nu văd nicio ameninţare, cel puţin dacă nu ne vom confrunta cu un colaps al economiei globale”, spune Theofilos Romaios (foto), managerul Miele Appliances. Tradus în cifre, afacerile producătorului german cresc de la an la an în România. Şi asta fără promoţii.
 
„Nu apelăm la scăderi de preţuri pentru a vinde. Miele este un brand premium cu produse de calitate şi, precum ştiţi deja, brandurile premium nu intră în războiul promoţiilor”, explică managerul.

Un top 5 al celor mai bine vândute produse Miele este alcătuit din maşini de spălat, plite, cuptoare, maşini de spălat vase şi hote. Câte unităţi au fost însă vândute? Aici nemţii sunt extrem de discreți – „Aţi întreba vreodată producătorul de maşini premium cu un cal negru pe capotă câte bucăţi a vândut în acest an? Brandurile premium nu concurează în unităţi vândute, ci în livrarea de produse premium”, e răspunsul lui Theofilos Romaios.

Un detaliu important: Miele deține practic monopolul distribuției de electrocasnice premium, dacă ținem cont că principala marcă rivală la nivel internațional – în opinia celor de la Miele -, Gaggenau, din portofoliul conaționalilor de la Bosch&Siemens, lipsește de pe piața locală.

Și dacă ne gândim la ce prețuri a vândut Miele până acum în țară – ca să vă faceți o idee, prețurile sunt de 50 până la 100 de ori mai scumpe decât cele obișnuite-, rezultă că românii bogați sunt foarte dornici de electrocasnice scumpe; aproximativ 40% din cei prezenți în Top 300 Capital sunt clienți direcți Miele.

Producătorul german Miele, cu afaceri globale de peste 2,9 miliarde de euro, a intrat pe piața locală în 2007, când și‑a deschis primul showroom – mai mult pentru imagine, decât pentru vânzări –, în Otopeni. În afară de showroomul din București, produsele Miele se vând, acum, prin alte 40 de multibranduri de profil din țară, printre care Domo și Media Galaxy.

România nu e doar o piață de desfacere pentru Miele. Când a ajuns să nu mai facă față comenzilor din cele opt fabrici pe care le are numai în Germania, producătorul a deschis în urmă cu un an, la Brașov, o fabrică unde produce plăci electronice şi unităţi electronice de control pentru toată aparatura Miele, o investiție greenfield de 24 de milioane de euro. Cu o cifră de afaceri de aproximativ 17 mil. euro în 2010, de cinci ori mai mare decât în anul anterior,

Miele Tehnica este, acum, a doua ca importanţă pentru grup, după cea din Guetersloh, Germania.