Preşedintele Consiliul Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu a declarat că CFR Marfă este într-o situaţie specială . “Este nevoie de o restructurare radicală la CFR Marfă în următoarea perioadă.  O situaţie specială o constituie CFR Marfă, despre care Comisia Europeană nu crede că este viabilă. Situaţia de la CFR Marfă seamănă cu cea de la Oltchim şi Complexul Energetic şi Hunedoara. CFR Marfă este în pericol să urmeze calea Oltchim”, a precizat Bogdan Chiriţoiu în cadrul unui seminar organizat la Sinaia. 

Oficialul Consiliului Concurenţei a mai declarat că CFR Marfă a beneficiat în 2013 de o conversie a datoriilor în vederea privatizării. “Mai puţin avansaţi suntem pe tema ştergerii datoriilor pe CFR Marfă. O să notificăm conversia datoriilor în acţiuni la Comisia Europeană”, a explicat Chiriţoiu. 

Guvernul tehnocrat şi Ministerul Transporturilor reuşesc doar să creioneze strategii fără a realiza niciun pas concret spre privatizarea societăţii CFR Marfă.

Revista Capital a tras un semnal de alarmă, luna trecută, privind situaţia comapaniei CFR Marfă. În luna august, după ce fostul ministru al Transporturilor Dan Costescu anunţa, în primăvară, că CFR Marfă va returna ajutorul de stat în valoare de 380 milioane euro în anul 2018 pentru evitatea falimentului, Guvernul Cioloş, prin Ministerul Transporturilor, anunţa că nu se ştie dacă societatea de stat va trebui să înapoieze banii. Mai mult, tehnocraţii lasă în biroul lui Dacian Cioloş o adevărată “bombă” pentru următorul guvern, stabilind privatizarea CFR Marfă începând cu prima lună a anului 2018. În prezent, reorganizareea CFR Marfă şi scoaterea la privatizare rămâne doar la nivel de proiect.
Cu toate acestea, în prezent, Comisia Europeană nu s-a pronunţat în cazul ajutorului de stat acordat statului pentru CFR Marfă în valoare de 380 milioane euro. Potrivit unui răspuns transmis de Ministerul Transporturilor, eventuala investigaţie derulată de Comisia Europeană, cu privire la susceptibilitatea unui ajutor de stat neconform faţă de CFR Marfă, se poate desfăşura pe un termen mediu de doi ani.

În această situaţie privatizarea CFR Marfă se îndreaptă spre al doilea eşec după ratarea vânzării din vara anului 2013.