Bosch a întregistrat afaceri de 46,1 miliarde euro în 2013, la nivel global, şi 212 milioane euro la nivel local, motorul principal fiind tehnologia auto.  Pe plan local, grupul a înregistrat o creştere de 20%, peste nivelul pieţei. Motivul a fost creşterea producţiei celor doi constructori auto, Dacia şi Ford, precum şi intensificarea exporturilor către alte pieţe din Europa de Est şi Africa.

Recent, grupul Bosch a deschis cea de-a doua unitate de producţie dedicată tehnologiei auto în România. În noua fabrică din Cluj, Bosch produce componente electronice şi dispozitive de control pentru industria auto. Compania va investi 7,2 milioane de euro, iar numărul de angajaţi se va dubla anul acesta.

“Tehnologia auto reprezintă 65% din total cifră de afaceri pe întreg grupul la nivel mondial. În România mai mult de jumătate din cifra de afaceri este reprezentată de  tehnologia auto. Sperăm ca anul acesta sa profităm de pe urma revirimentului industriei auto”, a declarat Mihai Boldijar.

În privinţa intrării unui nou producător pe piaţa locală, Boldijar a declarat că acesta ar fi un lucru benefic din mai multe puncte de vedere. “Nu este vorba numai de vânzările din România, ci şi de cele în extern, de vânzările de noi piese în Africa şi chiar Asia. Noi am fi bucuroşi şi toată lumea ar fi bucuroasă dacă un al treilea producător auto ar intra pe piaţa locală”, a adăugat Boldijar. Numele cele mai vehiculat este cel al nemţilor de la Daimler.

Maşina fără şofer, din 2025

Maşinile autonome vor deveni realitate peste 11 ani, sunt de părere oficialii Bosch. “Maşina nu va deveni niciodată idependentă, tot sub controlul uman va rămâne. O vom putea trece în modul automat sau cel puţin aşa e viziunea. Este tendinţa viitorului, însă înainte de toate trebuie pusă la punct legislaţia. Bosch testează maşinile autonome în Germania, iar la Cluj dezvoltă software pentru acestea. Avantajul nostru este că 128 de ani ne ocupăm de maşini”, a încheiat Boldijar.