Mihai Daraban, CCIR: Ceea s-a întâmplat la New York cu Târgul de Turism vorbeşte foarte mult de ceea ce înseamnă promovare făcută de statul român

România

SURSA FOTO: Dreamstime

Președintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban, a spus recent că ceea ce s-a întâmplat la New York, la Târgul de Turism, cu celebra perdea pe care erau agăţate nişte poze prinse cu bold, nu a lovit doar în turismul românesc, ci în tot ceea ce înseamnă România.

Potrivit informațiilor transmise de președintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR), ceea ce s-a întâmplat la New York vorbeşte foarte mult despre ceea ce înseamnă promovare făcută de statul român.

„Noi ceea ce ne dorim prin legislaţie este tocmai alinierea sistemului cameral la ceea ce se întâmplă în lumea civilizată. Rolul Camerelor de Comerţ este definit prin legi de către legiuitor. Nu suntem constituiţi pe legi ale asociaţiei şi fundaţiilor, ci printr-o lege specială creată de statul român, dar sperăm că vom găsi înţelegere şi în măsura în care există mai mulţi agenţi economici care au călătorit în diferite ţări să vină şi să vorbească cu curaj despre ceea ce se întâmplă în lumea spre care tindem să mergem.

Altfel, ca retorică suntem campioni (…). Vreau să vă asigur de tot sprijinul Camerei de Comerţ. Nu o să-l putem oferi aşa cum oferă Camera Austriei, Camera Germaniei, Camera Franţei sau a Italiei, pentru că trebuie înţeles că nu avem legislaţie care să ne permită nouă să vă ajutăm mai mult. Eu cred că ceea s-a întâmplat la New York cu Târgul de Turism, cu celebra perdea pe care erau agăţate nişte poze prinse cu bold, vorbeşte foarte mult de ceea ce înseamnă promovare făcută de statul român.

Acea imagine nu a lovit doar în turismul românesc, ci în tot ce înseamnă România. Vă daţi seama, oamenii care au trecut pe lângă perdeaua aia şi au zis: „Doamne, asta-i ţară sănătoasă?”. Cum poţi să te prezinţi la New York fără nici măcar un elementar screen pe care să ruleze un filmuleţ despre România… Este strigător la cer!”, a declarat Mihai Daraban.

Preşedintele CCIR este de părere că mediul de afaceri din România va fi luat drept țintă

De asemenea, acesta a adăugat că instituţia pe care o conduce îşi doreşte o legislaţie specifică „tocmai pentru a împinge această promovare a României în mâini private”.

„La ora actuală sunt 120 de locuri de ataşaţi comerciali sau economici şi sunt ocupate 52 de poziţii. Eu nu comentez pregătirea profesională a acestor 52, dar pleacă săracii pe un an şi trei luni. Credeţi că este suficient? Cât învaţă ei într-un an şi trei luni ca să promoveze economia românească?”, a susţinut preşedintele CCIR.

Preşedintele CCIR este de părere că mediul de afaceri din România va fi luat, din nou, la „ţintă” prin modificările pe care autorităţile le-ar pregăti la Codul Fiscal.

„Vedem ce se întâmplă şi zilele acestea la nivel decizional. Se pare că mediul de afaceri va fi luat iar ţinţă-piept în sensul modificării Codului fiscal. Noi, dintotdeauna, am fost adepţii unei reforme administrative a României, pentru că mereu am spus că ne-am trezit cu 15 Curţi de Apel. Curţile de Apel au fost făcute pe mobilitatea cetăţeanului. De ce, mâine, în loc de 42 de judeţe n-am avea 15, pe formatul Curţilor de Apel? Constituţia spune că avem judeţe, nu spune câte…

Deci, n-ar fi nicio problemă nici constituţională, ci doar doar de asumare în sensul de scădere a cheltuielilor statului. Se pare că acesta este un subiect tabu în România, de care nu ştiu câţi avem voie să vorbim. Când vorbeşti de cheltuielile statului, în general lumea se întoarce şi pleacă mai departe şi atunci vorbim în continuare ce ne mai aşteaptă: taxe şi impozite mărite, schimbări de nivel de TVA la anumite produse, ce auzim în spaţiul public zilele acestea”, a conchis Mihai Daraban.

Amintim că mass-media a relatat în aprilie că țara noastră a fost promovată la un târg de turism organizat la New York, printr-un stand în care imaginea ţării unde mai multe fotografii A4 erau prinse cu ace pe o pânză neagră.