”În calitate de administrator public cel mai important obiectiv este digitalizarea administrației. Avem proiecte importante în această zonă. Aș aminti, aici, transformarea Primăriei în administrație fără hârtii, transformarea iluminatului public în iluminat eficient energetic și intelligent (se poate reduce costul de energie cu până la 75%), realizarea unei rețele proprii de comunicare prin fibră optică între instituțiile publice din oraș (spitale, primărie, evidența populației etc) sau utilizarea unei singure platforme GIS la nivelul instituțiilor publice din Oradea pentru a evita disfuncționalități între bazele de date (Compania de Apă, Compania de Încălzire, Iluminat Public, parcări, transport public etc)”, ne-a declarant Mihai Jurca.

Trebuie să mai amintim aici principalele caracteristici ale conceptului de  smart city adoptat de Primăria Oradea. Astfel, o zonă urbană dezvoltată care creează o dezvoltare economică sustenabilă și un nivel ridicat al calității vieții prin performanțe în domenii diverse, iar performanțele din aceste domenii pot fi atinse printr-un capital uman performant și soluții de tehnologie modernă și o infrastructură ITC/TIC eficientă.

”Din perspectiva poziție publice, baniitrebuie să fie o sursă care să asigure dezvoltare pentru economie și un nivel al calității vieții cât mai bun. Un nivel ridicat de calitate de viață înseamnă servicii publice decente, infrastructură, viață culturală, oportunități pentru oameni ș.a.m.d.”, ne-a mai spus city managerul Jurca.

 

”Pandemia ne oferă și oportunități. Cea mai importantă este faptul că ne forțează să ne îmbunătățim serviciile și să le facem mai accesibile prin soluții digitale sau prin o eficiență ridicată”,

Mihai Jurca, city manager Oradea