Este vorba despre muncitorii din magazinele alimentare.
În ciuda măștilor, verificării temperaturii și restricțiilor de capacitate, zeci de muncitori ai magazinelor alimentare și-au pierdut viața din cauza coronavirusului, informează CNN.
Totuși, supermarketurile nu au fost de acord cu interzicerea clienților în incinta lor.
Unii experți, lideri de sindicat și deținători de magazine mici sunt de altă părere. Aceștia cred că este un lucru destul de periculos să lași clienții să intre printre raioane, ajungând în contact cu muncitorii.
Astfel, cercetătorii sunt de părere că este timpul ca marile lanțuri comerciale să treacă la livrarea acasă și la ridicarea la pachet a mâncării și celorlalte lucruri esențiale.
Clienții nu respectă regulile
„Clienții ignoranți” sunt „probabil cel mai mare risc” al muncitorilor din acest sector, a transmis președintele Sindicatului pentru mâncare și muncitori comerciali american, Marc Perrone.
Totodată, sindicatul susține că 85% din membrii săi au raportat că clienții nu respectă regulile de distanțare socială.
„Orice reduce nevoia de interacțiune cu publicul și permite o mai mare distanțare socială va fi, în final, pentru a proteja mai performant lucrătorii din magazinele alimentare”, susține profesorul John Logan de la San Francisco State University.
Unele companii americane mari cu o infrastructură online dezvoltată, precum Best Buy au luat decizia de a-și proteja angajații și de a oferi livrări la domiciliu.