7.600 de companii și-au suspendat activitatea
În primele patru luni ale anului 2024, conform datelor publicate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), 7.594 de companii și-au suspendat activitatea.
Este vorba despre o creștere de peste 38% față de aceeași perioadă a anului precedent.
Bucureștiul a înregistrat cel mai mare număr de companii care și-au suspendat activitatea, respectiv 927. Este vorba despre o creștere de 28,75% față de perioada ianuarie-aprilie 2023.
Pe următoarele poziții se află județele:
- Cluj, cu 427 de firme suspendate (în creștere cu 33,86%)
- Brașov – 349 (cu o creștere de 37,94%)
- Iași – 332 (o creștere de 57,35%)
- și Timiș – 320 (cu o creștere de 60%)
Județele cu cele mai puține suspendări de firme
Pe partea opusă, cele mai mici numere de suspendări au fost înregistrate în județele:
- Covasna – 48 (cu o creștere de 23,08% față de primele patru luni din 2023)
- Ialomița – 49 (cu o creștere de 11,36%)
- Gorj – 52 (cu o creștere de 26,83%)
- Teleorman – 62 (cu o creștere de 8,77%)
- și Giurgiu – 64 (cu o creștere de 82,86%)
Cele mai semnificative creșteri ale numărului de suspendări au avut loc în județele:
- Dâmbovița (cu o creștere de 135,86%)
- Tulcea (cu o creștere de 105,71%)
- și Brăila (cu o creștere de 88,10%)
Singura scădere a fost înregistrată în județul Călărași (cu o scădere de 1,39%).
Domeniul în care au fost suspendate cele mai multe firme
În ceea ce privește domeniile de activitate, cel mai mare număr de suspendări s-a înregistrat în:
- comerțul cu ridicata și cu amănuntul, repararea autovehiculelor și motocicletelor, respectiv 1.757 (cu o creștere de 25,68%)
- activitățile profesionale, științifice și tehnice – 774 suspendări (cu o creștere de 38,46%)
- construcții – 714 suspendări (cu o creștere de 72,05%)
Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) este o instituție publică cu personalitate juridică, organizată sub autoritatea Ministerului Justiției și finanțată integral de la bugetul de stat. Activitatea sa este reglementată de prevederile Legii nr. 265/2022 privind registrul comerțului și de modificările și completările aduse altor acte normative care influențează înregistrările în registrul comerțului.
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului are următoarele responsabilități:
- Menținerea registrului comerțului într-un sistem informatic
- Păstrarea Buletinului Electronic al Registrului Comerţului într-un sistem informatic
- Menținerea Registrului beneficiarilor reali într-un sistem informatic
- Păstrarea catalogului firmelor într-un sistem informatic
- Întreținerea Buletinului procedurilor de insolvenţă într-un sistem informatic
- Menținerea registrului litigiilor
- Organizarea, coordonarea, îndrumarea metodologică unitară și controlul activității desfășurate de oficiile registrului comerțului
- Organizarea și furnizarea asistenței solicitantilor, fie la ghișeu, fie prin intermediul sistemului informatic integrat al ONRC
- Furnizarea de informații și certificate constatatoare despre datele înregistrate în registrul comerțului, precum și certificate constatatoare că un anumit act sau fapt nu este înregistrat, copii și copii certificate de pe documentele prezentate și de pe cele care atestă soluționarea și înregistrarea în registrul comerțului
- Furnizarea de informații și/sau documente din Registrul beneficiarilor reali, din Buletinul Procedurilor de Insolvență și din Buletinul Electronic al Registrului Comerţului
- Arhivarea dosarelor profesioniștilor înregistrați în registrul comerțului și a altor documente prevăzute de lege