Mii de elevi din România vor sta din nou acasă! Sorin Cîmpeanu a spus clar. Cine este vizat

elevi

Sursă: Dreamstime

Elevii au fost chemați să revină la școala în format fizic, odată cu expirarea stării de alertă. Totuși, Ministerul Educației a modificat ordinul pentru funcționarea unităților de învățământ iar cei care au următoarele afecțiuni vor putea să stea în continuare acasă.

Mii de elevi din România vor sta din nou acasă! Sorin Cîmpeanu a spus clar. Cine este vizat

Este vorba despre elevii cu boli cronice care „care afectează capacitatea de oxigenare” sau care suferă de „boli respiratorii, boli cardiovasculare, obezitate severă, diabet zaharat de tip I, cei cu imunodeficiențe primare sau dobândite”. Aceștia vor putea beneficia de învățământ hibrid, potrivit informațiilor transmise de Sorin Cîmpeanu.

„Până la finele semestrului doi, atât timp cât transmisia comunitară se păstrează, elevii cu afecțiuni cronice care au boli care afectează capacitatea de oxigenare, boli respiratorii, boli cardiovasculare, obezitate severă, diabet zaharat de tip I, cei cu imunodeficiențe primare sau dobândite vor putea beneficia de învățământ hibrid”, a explicat ministrul Educației.

Părinții au răbufnit

Inițial, grupurile de părinți au răbufnit după ce ministrul Educației a anunțat că toată lumea este obligată să vină la școală, în format fizic.

„Copilul, fiind asmatic, are diverse alergii, primăvară și toamna sunt un mic haos. Medicul ne-a recomandat să rămânem pe cât posibil online. Inclusiv medicul neurolog ne-a recomandat să apelăm până la urmă la învățământul la domiciliu”, a spus părintele unui copil.

„Azi a fost prima zi de mers la şcoală. Se pare ca învăţătura este mai importantă decât sănătatea la ora actuală. Domnul Cîmpeanu refuză să înteleagă că online-ul în oraşele mari funcţionează”, a spus un alt părinte, potrivit observatornews.ro

Anunțul făcut anterior de Sorin Cîmpeanu

Anterior, Sorin Cîmpeanu a declarat că este nevoie ca în Legea educației naționale să fie prevăzută o formă de învățământ hibrid, care să valorizeze competențele digitale achiziționate atât de profesori, cât și de elevi și de studenți.

„Ministrul Educației este dator să respecte legislația în vigoare. Legea educației naționale prevede trei forme de organizare a învățământului superior, învățământ cu frecvență, învățământ cu frecvență redusă și învățământ la distanță. Fiecare dintre aceste trei forme de organizare a beneficiat de acreditare din partea Agenției Române de Asigurare a Calității. (…) Este nevoie ca în Legea educației naționale să prevedem o formă de învățământ hibrid, care să poată să pună în valoare competențele digitale achiziționate atât de profesori, cât și de elevi și de studenți. Odată ce acest lucru se va întâmpla, va fi nevoie de standarde de evaluare din partea Agenției Române de Asigurare a Calității”, a spus Sorin Cîmpeanu.