Scandalul imens privind muncitorii sezonieri români care au plecat în străinătate în ultimele săptămâni este departe de a se fi stins.
Cu doar o zi înainte, am aflat că legislaţia muncii din Germania urmează să fie schimbată ca urmare a scandalurilor din fermele şi abatoarele unde au ajuns muncitorii români. Verificările făcute după numeroasele scandaluri declanșate în aceste ferme au scos la iveală că între muncitor și angajatorul principal, proprietarul fermei, există uneori un lanț de patru-cinci subcontractori, ceea ce favorizează abuzurile, a transmis ambasadorul român de la Berlin, Emil Hurezeanu.
Începând cu luna aprilie a acestui an, mii de români au plecat la muncă în spaţiul european, în ciuda restricţiilor impuse de pandemia de coronavirus. Spre exemplu, între 9 şi 30 aprilie au fost operate de pe aeroportul din Cluj 69 de zboruri charter, având un total de 9.761 de pasageri.
Gazeta de Cluj publică o listă cu câteva dintre firmele de transport la care au apelat muncitorii sezonieri pentru a ajunge din localitatea de domiciliu şi până la Aeroportul Internaţional “Avram Iancu”:
- SC Lucicosm SRL Suceava, director Straton Răzvan Cosmin
- SC Harghita Airport Transfer SRL, administrată de Fancsali-Boldizsar Ildiko
- SC Promedica24 Central Europe SRL, reprezentată de Augustin Stanciu. (Societatea respectivă a apărut în anul 2016 pe lista ”neagră” publicată de Inspecția Muncii, instituție care a găsit nereguli la mai multe firme)
- SC Agrogerm Amadeus SRL, reprezentantă de Andreea Trif
- SC Amad Tourstik SRL (București), reprezentantă de Stoica Daniel
- SC Brebela SRL (Sighetu Marmației), administrată de Bogdan Claudiu Chindriș
- SC Deny și Sara Princess SRL, reprezentată de Marcu Eugen Muntean