Rețeaua rutieră:
În prezent sunt implicați în acțiunile de deszăpezire și combatere a poleiului peste 4.000 de oameni, aflați în bazele și comandamentele de la nivel regional și central. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) dispune de peste 3.000 de utilaje: autobasculante cu lama și răspânditor, turbofreze, încărcătoare, autovehicule de intervenție și autovehicule cu șenile, arată un comunicat al Ministerului Transporturilor.
Stocurile de sare și clorură de calciu sunt permanent completate pe măsură ce se consumă. În baza contractului cu SALROM se asigură suplimentarea cantităților de sare. De la mijlocului zilei de 25 ianuarie 2019 și până în prezent s-a acționat cu 1.000 de utilaje (lame și turbofreze) și s-au răspândit peste 4.300 tone de material antiderapant.
Sectoarele de drum temporar închise, din cauza ploii înghețate, au fost A2 Lehliu-Drajna și A3 – București – Centura București, acestea fiind redeschise în cursul dimineții de luni.
Rețeaua feroviară:
La această oră nu sunt linii închise însă circulația trenurilor este adaptată la condițiile meteo severe de ploaie înghețată și vânt puternic pe raza regionalelor din jumătatea de sud a țării, dar și la intrare în Capitală.
Pe magistrala București – Constanța trenurile circulă remorcate cu locomotive Diesel din cauza poleiului depus pe linia de contact și a vântului puternic, fenomene meteo care nu permit desfășurarea în condiții normale a traficului feroviar, și anume cu tracțiune electrică.
Pe restul rețelei feroviare din jumătatea de sud a țării, traficul se desfășoară în condiții de iarnă, fără implicații majore în circulația trenurilor, însă sub atenta supraveghere a dispecerilor locali și centrali, dar și a personalului feroviar de întreținere.
„Menționăm faptul că, în prima parte a zilei circulația trenurilor a fost afectată de condițiile meteo severe pe relațiile București Nord – Lehliu și Valea Albă – Drobeta Turnu Severin Mărfuri, unde mai mulți copaci, care au cedat sub greutatea gheții, s-au prăbușit pe firul de contact, ceea ce a dus la întreruperea alimentării cu energie electrică a locomotivelor”, informează Ministerul Transporturilor.
Trenuri CFR Călători afectate de condițiile meteo nefavorabile:
Pe secția de circulație 900 București – Timișoara:
– trenul IR 1695 București Nord – Craiova – Timișoara Nord a fost afectat de închiderea accidentală Valea Alba – Drobeta Turnu Severin Mărfuri ( lipsă tensiune în firul de contact de la ora 4:32 la ora 10:01)
– un tren IR anulat pe ruta București Nord – Craiova ca urmare a întârzierilor înregistrate de trenuri la îndrumarea din stația București Nord;
-un tren Regio anulat pe ruta Balota – Orșova;
-un tren Regio anulat pe ruta Orșova – Drobeta Turnu Severin.
Pe secția de circulație 800 Constanța –București Nord:
– din totalul de 12 trenuri Interregio care circulă zilnic, au fost anulate trei trenuri;
– din totalul de 10 trenuri Regio care circulă zilnic, au fost anulate cinci trenuri , în circulație fiind cinci trenuri, din care patru trenuri pe ruta București – Constanța.
Pe secția de circulație 700/ 701 Slobozia – Urziceni– București Nord
– două trenuri Regio pe ruta Slobozia Veche – București Nord și retur ( R 8123/R 8122)
Pe secția de circulatie 500 Bucuresti Nord – Buzău – Suceava
– un tren Interregio anulat pe ruta București –Buzău;
– un tren Regio anulat pe ruta București – Ploiești Sud.
Aeroporturile aflate sub autoritatea Ministerului Transporturilor sunt funcționale. Există întârzieri la decolare cauzate de procedurile specifice iernii. Degivrarea se face cu pasagerii la bord și se intervine constant pe piste, platforme și căi de rulare.
În prezent se înregistrează următoarea situație, la Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni:
– 34 întârzieri la decolare de peste 30 minute (40-70 minute)
– există întârzieri mai mari la următoarele curse: cursele Tarom de Paris, Amsterdam, Frankfurt între 2,5 şi 3 ore, cursa Blue Air de Cluj 3,5 ore, cursa Blue Air de Dublin 2 ore.
– O cursă Ryanair de Timișoara a fost anulată (din cauza condițiilor meteo la Timișoara)
„Întârzierile la aterizare nu au cauze meteo”, arată comunicatul.
Degivrarea aeronavelor cade în responsabilitatea fiecărei companii aeriene în parte.
„Pe aeroporturile pe care operează, companiile aeriene încheie contracte de handling cu operatori autorizați. Aceste contracte includ, când este cazul, și prestarea serviciilor de degivrare a aeronavelor. Administrația unui aeroport nu poate interveni în alegerea, de către compania aeriană, a agentului de handling. Selecția se face în condiții concurențiale. Administrațiile aeroportuare au ca atribuții deszăpezirea și degivrarea suprafețelor de mișcare (piste, căi de rulare, platforme de staționare a aeronavelor) și a drumurilor de acces (rutier sau pietonal)”, spun reprezentanţii Ministerului Transporturilor.
În prezent sunt suspendate manevrele în portul Constanța Sud fluvial, din cauza vântului. Totodată sunt închise următoarele căi navigabile: Bara Sulina și Canalul Dunăre-Marea Neagră (km 0 – km 15), din cauza vântului și a vizibilității reduse.
În această perioadă au fost suplimentate stocurile de materiale antiderapante și au fost dublate efectivele de personal.
„Rugăm toți participanții la trafic, în special pe rețeaua de drumuri, să circule cu atenție și să adapteze viteza la condițiile meteo.Înainte de plecarea în călătorie, rugăm conducătorii auto să se informeze cu privire la starea infrastructurii din zonele pe care urmează să le tranziteze”, adaugă aceştia.
Pentru informații privind starea infrastructurii aveți la dispoziție mai multe numere de telefon:
Telverde
0800 809 360
0800 800 301
0800 800 307
021 – 9360
021 – 264. 33 33
0724. 294. 562