Sosit de doar câteva săptămâni în România, noul director general al reprezentanței BMW nu pare foarte optimist în legătură cu rezultatele din acest an. „Dacă în Bulgaria mă aștept la o majorare a cifrei de afaceri și chiar a profitului pentru că sunt semne clare, în România nu cred că va fi cazul. Aici, din punct de vedere financiar, în cel mai bun caz, ne vom afla la un nivel egal cu cel de anul trecut. Dar nu va fi un trend pe termen lung. Cred că și piața de aici își va reveni și atunci vom putea vorbi din nou de o creștere a proftului”, a menționat Milanov într-o discuție cu Capital.
De asemenea, în viziunea oficialului, vânzările BMW nu sunt afectate grav de importurile de mașini second-hand, această situație fiind mai degrabă un avantaj decât un dezavantaj. „Faptul că sunt importate multe mașini de ocazie din alte țări trebuie privit ca un avantaj, nu ca o problemă. Trebuie să privim în trecut și să înțelegem că după trecerea la economia de piață, atât bugarii cât și românii atât își puteau permite, mașini uzate. Este un trend care continuă și astăzi, doar că acum există și parcuri auto locale foarte bine dezvoltate de unde pot fi făcute achiziții în funcție de buget. Trebuie înțeles că orice mașină pe care o piață locală nu o poate furniza va fi căutată de clienți în afara țării. Observarea acestui fenomen ne ajută să ne dezvoltăm propriile servicii. Și am învățat mult în ultimii ani”, consideră Alexander Milanov.
Înlocuitorul lui Marco Schulz este născut în 1964 în Bulgaria și a început activitatea în industria auto ca director de marketing și relații publice la distribuitorul general al mărcii Mercedes Benz din statul vecin. Din 2007 a preluat funcția de manager general al BMW Group Bulgaria iar din această primăvară este și șeful diviziei de vânzări din România.