"Dacă aş fi arbitru la examenul de admitere în Camera consultanţilor fiscali, nu cred că o să îi putem primi, cu asemenea iniţiativă, printr-o notă de trecere", a spus Milcev, într-o conferinţă de presă.

Acesta a precizat, joi, că impozitul pe cifra de afaceri o să genereze câştigători şi perdanţi, dar prejudiciile vor fi mai mari decât câştigurile.

"Guvernul a anunţat că vrea să înlocuiască impozitul pe profit cu cel pe cifra de afaceri. Motivul nu a fost foarte clar explicat. Ar fi nevoia de simplificare a sistemului fiscal. Impozitul pe profit a fost un cost (pentru IMM-uri – n. r.) de a desfăşura business în ultimii 27 de ani. Astfel, dispare nevoia de intervenţie a unui consultant fiscal. Se ascunde o mare întrebare: Este oportun un astfel de impozit? Simplificarea nu are cumva un cost? Acest impozit nu este oportun şi o să genereze atât câştigători, cât şi perdanţi. După părerea noastră, ştim că daunele vor fi mult mai mari decât câştigurile", a precizat Milcev.

Conform acestuia, majoritatea afacerilor fac mulţi bani şi sunt profitabile datorita cifrei de afaceri foarte mari.

"Nu este un impozit pe care putem să îl acceptam rezonabil. Se vor crea multe tensiuni în sistem", a mai arătat oficialul EY.

La rândul său, Andra Caşu, director executiv al departamentului de asistenţă fiscală şi juridică, a arătat că o asemenea măsură nu poate trece de Comisia Europeană, pentru că se aseamănă foarte mult cu TVA.

"O astfel de situaţie ar duce la imposibilitatea aplicării directivelor europene. Este un proiect care nu este sortit succesului. Nu are şanse sa treacă", a subliniat Andra Caşu. 

"Dacă aş fi arbitru la examenul de admitere în Camera consultanţilor fiscali, nu cred că o să îi putem primi, cu asemenea iniţiativă, printr-o notă de trecere", a spus Milcev, într-o conferinţă de presă.

Acesta a precizat, joi, că impozitul pe cifra de afaceri o să genereze câştigători şi perdanţi, dar prejudiciile vor fi mai mari decât câştigurile.

"Guvernul a anunţat că vrea să înlocuiască impozitul pe profit cu cel pe cifra de afaceri. Motivul nu a fost foarte clar explicat. Ar fi nevoia de simplificare a sistemului fiscal. Impozitul pe profit a fost un cost (pentru IMM-uri – n. r.) de a desfăşura business în ultimii 27 de ani. Astfel, dispare nevoia de intervenţie a unui consultant fiscal. Se ascunde o mare întrebare: Este oportun un astfel de impozit? Simplificarea nu are cumva un cost? Acest impozit nu este oportun şi o să genereze atât câştigători, cât şi perdanţi. După părerea noastră, ştim că daunele vor fi mult mai mari decât câştigurile", a precizat Milcev.

Conform acestuia, majoritatea afacerilor fac mulţi bani şi sunt profitabile datorita cifrei de afaceri foarte mari.

"Nu este un impozit pe care putem să îl acceptam rezonabil. Se vor crea multe tensiuni în sistem", a mai arătat oficialul EY.

La rândul său, Andra Caşu, director executiv al departamentului de asistenţă fiscală şi juridică, a arătat că o asemenea măsură nu poate trece de Comisia Europeană, pentru că se aseamănă foarte mult cu TVA.

"O astfel de situaţie ar duce la imposibilitatea aplicării directivelor europene. Este un proiect care nu este sortit succesului. Nu are şanse sa treacă", a subliniat Andra Caşu.