Miliardarul Bernard Arnault și-a vândut participația la Carrefour. Ce se întâmplă cu valoarea companiei

carrefour

SURSA FOTO: Dreamstime

Mișcarea momentului. Miliardarul Bernard Arnault, care deţine LVMH, cel mai mare grup de lux din lume a luat o decizie fără precedent. Acesta și-a vândut participația pe care o deținea la Carrefour. Ce sumă a obținut?

MarketWatch anunță tranzacția momentului. Este vorba despre miliardarul Bernard Arnault, care deţine LVMH, cel mai mare grup de lux din lume.

Acesta și-aa vândut participaţia de 5,7% pe care o deţinea la retailerul francez Carrefour, prin holdingul său Financiere Agache, iar în urma tranzacției a obținut 724 milioane de euro, echivalentul a 854 milioane de dolari, precizează sursa citată.

Amintim faptul că Arnault a investit în Carrefour în 2007 și era unul dintre cei mai mari acţionari, alături de familia Moulin şi omul de afaceri brazilian Abilio dos Santos Diniz. Pentru vânzarea participației sale, a fost nevoie de un proces accelerat de bookbuilding pentru investitorii instituţionali, la 16 euro pe acţiune, a informat miercuri grupul bancar Societe Generale.

De menționat estecă în cursul zilei de marți, acţiunile Carrefour au închis la 16,85 euro la Bursa de la Paris, evaluând compania la 13,32 miliarde de euro.  Pe de altă parte, miercuri dimineaţa, titlurile înregistrau un declin de 5,2%, iar analiștii sunt de prere că vânzarea participaţiei transmite un semnal negativ privind retailerul francez.

Valoarea companiei Carrefour a scăzut după vânzarea acțiunilor

Totodată, decizia luată de milardar este una surprinzătoare, ţinând cont de atractivitatea realinierii geografice a Carrefour, afacerile din Taiwan şi Europa de Est urmând probabil să fie vândute pentru ca grupul să se concentreze pe pieţele sale de bază din Europa Occidentală şi Brazilia, a apreciat Bryan Garnier, analist la Clement Genelot.

Totodată, analistul este de părere că decizia reprezintă un semnal negativ, care va resimți în curând. În ceea ce privește afacerile Carrefour, reteailerul a realizat o cifră de afaceri de 78,609 miliarde de euro în 2020, în creştere cu 7,8% în termeni comparabili faţă de 2019. De asemenea, la finele anului trecut, grupul Carrefour avea un număr total de 13.048 magazine, dintre care 369 în România distribuite astfel: 40 de hypermarketuri, 193 de supermarketuri, 168 magazine de proximitate şi 28 de magazine de tip Cash & Carry.