„Vorbim de 20, chiar 27 de miliarde de euro dati din fonduri publice pentru constructorii europeni de automobile. Din punct de vedere economic, este absurd”, spune Aat Peterse, membru al Federatiei Europene a Transporutului si Mediului.
Motivul pentru care acesta spune ca un sfert din producatorii de automobile vor disparea este unul relativ simplu: „Industria auto este ciclica. Constructorii ar fi trebuit sa se astepte ca in caz de criza economica sectorul sa se confrunte cu o situatie extrem de dificila, intrucat inregistrau deja o supraproductie de 20 – 30%. Nu vor reusi sa ramana decat cei mai buni.”
Mai mult, acesta este de parere ca este o simpla iluzie sa crezi ca niste ajutoare precum primele de casare ar putea reusi innoirea parcului auto care sa aiba si consecinte pozitive pentru mediu.
„Prin inlocuirea unei masini vechi cu una noua, nivelul de emisii de CO2 se reduce foarte putin. Finantarile europene pentru dezvoltarea de masini verzi, sunt un cadou inutil pentru producatorii auto”, spune Aat Peterse, argumentand ca acestia vor fi obligati ca pana in 2020 sa limita de degajare a emisiilor poluante trebuie sa ajunga sub 100 g CO2/km, iar pana in 2020, proiectele de dezvoltare a motoarelor ecologice vor trebui finantate tot de catre producatorii de autovehicule.
In final, oficialul considera ca principalul motiv pentru care guvernele accepta sa dea bani pentru sustinerea constructorilor auto tine mai mult de problema sociala si nu pentru ca isi doresc sa sustina un sector economic care a ajuns la saturatie.