Miliardele de dolari care ruleaza pe circuitele financiare ale Formulei 1 vor fi dirijate si spre conturile companiei EM.TV & Merchandising, un grup german aflat in rapida ascensiune. Fapt dovedit si de achizitionarea a 50% din actiunile SLEC Holding – firma care conduce Formula 1 – pentru 1,6 miliarde dolari, bani platiti cash si in pachete de actiuni.
Conform informatiilor furnizate de EM.TV si publicate de The New York Times, achizitionarea consta in numerar in valoare de 712,5 milioane dolari si intr-un pachet de 10 milioane de actiuni, cotate la bursa din Frankfurt la 88 de dolari fiecare. EM.TV a intrat in posesia celor 50% din actiunile SLEC Holding prin cumpararea integrala a corporatiei Speed Investment Ltd, ai carei proprietari au fost pana in prezent de Morgan Grenfell Private Equity – firma de investitii a Deutsche Bank si Hellman & Friedman – companie americana de investitii. Primul vanzator detinea 12,5%, iar ultimul 37,5% din actiunile SLEC. Totodata, EM.TV negociaza si posibilitatea cumpararii a inca 25% din actiunile SLEC intr-un interval de timp de 12 luni. Cealalta jumatate din afacerea Formulei 1 ramane in continuare in mainile familiei lui Bernie Ecclestone, boss-ul de lunga durata al circuitelor de viteza si principal administrator al afacerilor legate de acestea.
Achizitionarea celei mai mari intreceri intre producatorii auto este apreciata de chiar presedintele firmei EM.TV, Thomas Haffa, drept singura afacere cu adevarat foarte importanta din toata istoria companiei sale: „Acest pas inseamna ca vom fi implicati in a conduce una dintre cele mai interesante si mai lucrative operatiuni din lumea sporturilor si a spectacolelor sportive. Strategia noastra ne va ajuta sa exploatam Formula 1 si in segmente noi de piata, inclusiv pe Internet”. La randul sau, Bernie Ecclestone a declarat, citat de BBC: „Cred ca implicarea noului partener in administrarea Formulei 1 va aduce un surplus de valoare acestei intreprinderi, datorita experientei de piata si a modului curajos de a aborda o afacere”.
Cele 12 curse ale Formulei 1 din sezonul 1999 au fost transmise in 200 de tari si exista planuri de extindere a acestui spectacol sportiv pe piete noi. Un purtator de cuvant al EM.TV a declarat pentru BBC ca firma pe care o reprezinta nu are intentia de a se implica in negocierile privind drepturile de televizare: „detinem locuri importante la masa conducerii, dar drepturile de televizare sunt atat de bine administrate incat nu exista motive sa intervenim”. EM.TV a fost unul dintre cei mai preferati actori ai pietei de capital nemtesti, iar cotatiile bursiere ale actiunilor acestui grup au crescut imediat ce s-a aflat de contractul privind Formula 1.
Este a doua mare surpriza oferita de grupul de media EM.TV, dupa ce luna trecuta a tinut prima pagina a ziarelor occidentale printr-o alta achizitie. Firma condusa de Haffa, EM.TV, a cumparat The Jim Henson Company pentru suma de 435 milioane lire sterline, castigand astfel drepturile asupra tuturor personajelor, programelor si arhivelor renumitului spectacol de marionete „The Muppets”.