Investiţii mai mici, de doar 10% din venituri, dar accelerare pe dezvoltarea internetului mobil, a francizelor şi a serviciilor online sunt câteva repere din strategia în zece puncte a noului CEO Orange România.

Decizia France Telecom de continua cu Thierry Millet la conducerea Orange România, numit oficial CEO săptămâna trecută, după ce a asigurat interimatul de la plecarea lui Richard Moat, poate părea surprinzătoare. Zvonurile apărute pe piaţa telecom puneau plecarea britanicului pe seama refuzului de a-şi asuma anumite ţinte fixate de compania‑mamă.

Ofal Swantee, vicepreşedinte pe Europa şi Egipt şi şeful operaţiunilor mobile ale France Telecom, prezent la numirea oficială a lui Millet în funcţie a ţinut să combată din capul locului această supoziţie. „În cadul grupului suntem foarte mulţumiţi de evoluţia şi rezultatele Orange România şi tocmai de aceea am decis să continuăm cu Thierry Millet. El poate asigura continuitatea, şi acesta este cel mai important lucru“, afirmă Swantee.

Vicepreşedintele France Telecom adaugă că plecarea lui Moat nu a avut nicio legătură cu performanţele companiei, ci cu faptul că acesta şi-a dorit să fie mai aproape de casă. Totuşi, Orange România a avut o scădere a veniturilor cu 14% în primul trimestru al acestui an şi a pierdut semnificativ din avansul pe care îl deţinea în ceea ce priveşte numărul de clienţi. Inversarea acestui trend este una din principalele provocări ale noului CEO Orange România. „Nu pot să dezvălui încă rezultatele pe cel de-al doilea trimestru, dar pot să vă spun că, în comparaţie cu trimestrul I, când am pierdut clienţi pe segmentul prepay, în cel de-al doilea am câştigat, deci suntem înapoi în grafic“, susţine Thierry Millet.

El are sarcina de pregăti compania pentru „trecerea către un nou nivel“ şi are o strategie în zece puncte „dar acestea vor fi dezvăluite pe parcurs. Pentru a atinge acest obiectiv, ne vom adapta modelul operaţional. Lansarea programului de franciză şi dezvoltările online recente sunt exemple relevante ale iniţiativelor de transformare. Vom pune în centrul demersurilor inovaţia“.

„I-am bătut la toate capitolele“

167-33287-19_orange_28.jpgOrange România ia în calcul intrarea pe piaţă cu oferte de telefonie fixă „doar dacă se vor îmbunătăţi cadrul legislativ actual şi reglementările pieţei“, mai spune şeful filialei autohtone.

Operatorul şi-a făcut publică nemulţumirea faţă de faptul că doar 200.000 de linii ale fostului monopolist au fost puse la dispoziţia concurenţei de la liberalizarea pieţei. De asemenea, faptul că ambele licenţe 3G scoase la ultima licitaţie au ajuns în posesia grupului Cosmote – Romtelecom este considerat de Orange o poziţie dominantă care ar trebui analizată de autorităţi.

Potrivit lui Olaf Swantee, strategia pe termen mediu şi lung a Orange România „nu se va concentra neapărat asupra unui număr cât mai mare de clienţi, ci ţinta este de a maximiza veniturile pe care le poţi obţine de la clienţi“, iar una dintre priorităţi va fi dezvoltarea serviciilor broadband şi creşterea utilizării internetului pe telefonul mobil, care în prezent aduce circa 6% din veniturile filialei. „Sunt convins însă că vom rămâne lideri pe toate segmentele. Ne-am bătut concurenţii la toate capitolele, de la servicii business-to-business la prepay. Suntem cei mai buni“, conchide Swantee.

În comparaţie cu trimestrul I, când am pierdut clienţi pe segmentul prepay, în cel de-al doilea am câştigat, deci suntem înapoi în grafic.