„Ce înseamnă să ai o atitudine conștientă când vine vorba de finanțele tale? Cum poți fi mai inteligent financiar și în același timp ancorat în prezent? Pentru a oferi răspunsuri la toate aceste întrebări, BCR a lansat „Mindfulness financiar: cum să-ți îmbunătățești relația cu banii”, primul program de acest gen din România,” se arată într-un comunicat de presă trimis cu elan de instituția care a fost, până de curând, cea mai mare bancă din România.
Sigur, strategul comunicator a avut grijă ca expresia „Mindfulness financiar” să iasă în evidență, să placă „la toată lumea.”
După ani de zile în care au cerut bani până și ca să vezi câți bani ai pe card, băncile s-au gândit că ar fi cazul să se îndrepte către noi orizonturi, iar acest nou orizont este generația tânără, de tip nou, neatinsă încă de brațul lung al sistemului financiar, care trebuie „educată” financiar.
Asta pentru că și generația veche „s-a cam trecut:” cei care au avut nevoie de credite le-au luat deja iar cei care au peste 35-40 de ani și nu au luat încă un credit cel mai probabil nici nu mai au de gând să mai ia, deci nu sunt în „target.”
Și pentru că educația financiară e „cool” și dă bine să te dai inteligent financiar atunci când ieși cu prietenii la berea Nenea Iancu sau Zăganu (neapărat artizanală să fie), BCR s-a gândit să se ducă drept la țintă și, ca să faci asta, ai nevoie de niște „keywords”. Mindfulness e unul dintre ele.
Așa că BCR a purces la propovăduirea mindfulnessului dătător de inteligență financiară.
Doar că funcționarii din BCR, aceia care s-au gândit că românii care s-au îndatorat la ei trebuie să-și facă programare ca să vină să le dea rata la credit, ei bine, acei funcționari nu știu cum e cu mindfulness-ul. Așa că au externalizat acest serviciu la psihoterapeutul Gáspár György. N-am nimic cu el, dar psihoterapeutul să dea lecții despre bani? Nu-i nimic că s-ar putea să nu fie omul potrivit, important e că știe cu mindfulnes-ul și are priză la publicul țintă. Gáspár György e cool de tot.
„Redacția a creat o platformă de articole pe tema educației financiare, parte din proiectul „Școala de bani” – o secțiune publicistică având ca temă educația financiară, finanțată de BCR, dar cu un conținut editorial independent, ” a anunțat astăzi Cătălin Tolontan. Asadar, pentru că mindfulnes-ul nu era suficient, BCR s-a mai gândit să atace publicul ai cărui bani îi vânează ca pe o gazelă, cu o serie de articole de educație financiară pe site-ul libertatea.ro, cea mai de stânga publicație din România, care a reușit, într-un timp relativ scurt, să învelească jurnalismul „quality” într-un staniol USR-ist tocmai bun pentru educat mințile tabula rasa ale celor care vor trebui să susțină profitul viitor al sisemului bancar și bonusurile grase ale viitorilor bancheri.
Mindfulness, frate…