E britanic până în măduva… stopurilor care imită, parțial, celebrul „Union Jack”. În interior, același drapel britanic răzbate din partea dreaptă a bordului atrăgând atenția neavizaților că a treia generație Mini Cabriolet este un nou exponent al stilului britanic.
Lansat pentru prima dată în 1993 – după ce, cu doi ani înainte, compania germană Lamm Autohaus produsese 75 de unități cu plafon textil pliabil dovedind că soluția este dorită de cumpărători – primul Mini Cabriolet costa proape dublu faţă de modelul de bază. În timp ce componentele mecanice ale mașinii erau identice cu cele ale modelului Cooper 1.3i din acea perioadă, interiorul beneficia de un finisaj luxos cu bord din lemn de nuc, volan îmbrăcat în piele neagră şi centuri de siguranţă colorate. În 2018, la 25 de ani de la apariția primului Mini Cabriolet, oficialii BMW – grup care deține marca britanică -, au decis să lanseze, pe lângă o ediție aniversară, și un facelift care să includă filtru de particule pentru motorizările pe benzină astfel încât vehiculul să îndeplinească cerințele standardelor de emisii Euro 6d-TEMP.
Plusul de imagine se plătește
Beneficiind de un aspect exterior inconfundabil, micul cabriolet pune la dispoziția utilizatorilor un interior clasic și modern totodată. Cam înghesuit, ce-i drept. Destinat mai degrabă șoferului și unui singur pasager, Mini Cabriolet oferă încă două locuri pe bancheta din spate, acestea putând fi utilizate doar dacă ocupanții scaunelor din față sunt foarte scunzi. De altfel, dacă aveți ambiția de a „îndesa” în vehicul patru persoane nu veți putea instala utilul accesoriu menit să oprească „furtuna” care se dezlănțuie în interior la peste 40 – 50 km/h atunci când plafonul este pliat.
Trecând peste inconvenientul oricărui cabriolet, acela al pătrunderii curenților de aer în spațiul rezervat pasagerior când plafonul este pliat, este demnă de luat în seamă ambianța exclusivistă a interiorului și echipamentele de comandă, control și divertisment de ultimă oră. Apoi, posibilitatea șoferului de a opta pentru unul dintre cele trei tipuri de reacție a ansamblului motor – cutie de viteze la comenzi este o adevărată încântare.
Mica herghelie de 192 CP
Deși nu este nici pe departe cel mai puternic Mini, modelul testat, Cooper S Cabriolet, își răsfață utilizatorii, dar și partenerii lor de trafic, cu sunete care impun, după caz, invidie sau respect. În modurile Eco și Mid, mașina lasă zgomotele naturii să ajungă la ocupanții micului model britanic grație rulării silențioase perturbată rar de zgomote provenite de la motor. Odată cu trecerea comutatorului în poziția Sport par însă a se dezlănțui orgoliile fiecărui membru din orchestra ascunsă sub capotă, sunetele eliberate atât în zona evacuării cât și în instalația audio a mașinii având darul de a atrage atenția celor din jur. Fiecare apăsare a pedalei de accelerație sau retrogradare a treptelor cutiei de viteze scoate tunete din sistemul de evacuare punând în gardă partenerii de trafic că nu au de-a face cu un vehicul oarecare.
Mic la stat, mare la preț
Lista de prețuri a modelului Mini Cabriolet pornește de la 22.432 de euro, aceasta fiind suma necesară pentru achiziționarea variantei Mini One, și urcă până la 33.737 euro (Mini Coopper SD). Modelul testat de Capital, Cooper S, costă 30.524 euro, însă cu „ajutorul” unei lungi liste de echipamente opționale suma finală a progresat până la 42.480 de euro. Concurenți sunt destul de greu de găsit. Poate doar Abarth 695C Competizione, cu al său propulsor T-Jet care dezvoltă 180 CP, sau Mazda MX-5 Soft Top cu motorul care oferă utilizatorului 160 CP să se poată apropia, măcar parțial, de micul vehicul născut la Oxford. Doar că ambele sunt mai ieftine. Cel mai scump MX-5 Soft Top are un preț de 28.290, în timp ce italianul costă 24.395 euro. Ar putea fi luat în calcul și Abarth 124 Spider care costă 43.190 de euro și are un motor 1.4 M-Air de 170 CP, dar nici acesta nu se ridică la pretențiile năbădăiosului englez.
(Articol publicat în ediția revistei Capital de luni, 20 august 2018. Publicația este disponibilă la centrele de difuzare a presei din întraga țară.)