Mini nu va renunța la motoarele pe benzină
Mini nu va deveni un brand auto complet electric, considerând că motoarele cu ardere internă sunt „încă foarte importante”. Vicepreședintele Mini pentru America, Michael Peyton, a recunoscut că „visul complet electric” a fost înghețat.
„Încă ne îndreptăm în această direcție [o linie numai electrică], dar am văzut, în special pentru America de Nord, ICE este încă foarte mult un lucru și va fi pentru viitorul apropiat. Deci, ne-am schimbat puțin abordarea ca marcă [și] vom construi ICE mai mult timp”, a declarat acesta în cadrul unui interviu acordat pentru „Automotive News”.
Potrivit spuselor sale, Mini va continua să cheltuiască bani pentru mașinile alimentate cu benzină. Clienții vor vedea aceste investiții în noi produse ICE. El a lansat chiar ideea unui nou crossover alimentat cu ICE, care ar putea umple golul lăsat de anularea modelului Aceman pentru SUA.
„Vom continua să ne asigurăm că construim produse pentru acești clienți”, a dat el asigurări.
EV-ul fabricat în China ar fi trebuit să ajungă în America de Nord în curând. Cum Mini s-a răzgândit și a decis să nu mai producă Aceman în Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord, începând din 2026, crossoverul electric subcompact nu va ajunge în SUA.
Michael Peyton a exclus producerea lui Aceman la Uzina BMW din Spartanburg, Carolina de Sud, citând lipsa de sprijin din partea furnizorilor pentru asamblarea modelului la nivel local. Cooper hatchback electric cu trei uși nu va ajunge în SUA din motive similare.
A face ca vehiculele electrice să reprezinte jumătate din vânzări nu va fi ușor
Mini nu este singurul brand BMW Group care și-a propus să devină pur electric. Rolls-Royce încă intenționează să renunțe la venerabilul V-12 la începutul anilor 2030. BMW nu a stabilit astfel de obiective, insistând că clienții săi nu ar trebui să fie forțați să cumpere vehicule electrice.
Cu toate acestea, grupul auto estimează că mai mult de 50% din livrările anuale până în 2030 vor fi reprezentate de mașini fără motoare cu combustie. Totuși, consideră că acest lucru se poate întâmpla doar dacă anumite condiții sunt în vigoare la acel moment, cum ar fi o infrastructură de încărcare cuprinzătoare.
Anul 2025 a început în forță
A face ca vehiculele electrice să reprezinte jumătate din vânzări nu va fi ușor. În anul 2024, ponderea vehiculelor electrice în totalul livrărilor BMW Group (inclusiv Mini și Rolls-Royce) a fost de numai 17,4%.
Anul 2025 a început în forță, vânzările de vehicule electrice în cadrul celor trei mărci auto au crescut cu 32,4%, ajungând la 109.516 unități în primul trimestru. Aceasta reprezintă 18,7% din cele 586.149 de mașini livrate de BMW, Mini și Rolls-Royce între lunile ianuarie și martie.