Cu o jumătate de an în urmă, oficialii Ford anunțau planul industrial al grupului pentru următorii ani. Printre detalii, câteva elemente extreme de importante pentru români. Vestea proastă: „Ford Transit Connect (n.n. – primul produs Ford asamblat la Craiova) urmează să fie construit la fabrica din Valencia”. Vestea bună: „Fabrica Ford din Craiova, România, va construi noua gamă de modele Ford B-MAX începând cu prima parte a anului 2012 şi va produce, în viitor, un al doilea vehicul din clasa B. De asemenea, la începutul lui 2012 fabrica va începe producţia noului motor EcoBoost 1.0 cu consum redus de combustibil”.
Ei bine, dacă asamblarea lui B-Max a fost confirmată deja pentru primăvara acestui an, iar motorul EcoBoost va intra în producție peste doar câteva săptămâni, detaliile despre al doilea model au rămas un secret păstrat cu strășnicie de reprezentanții firmei americane. Întrebat de Capital, la salonul auto de la Frankfurt, dacă acest al doilea model ar putea fi un SUV pornit de la platforma actualului Fiesta, Roelant de Waard, vicepreședinte pentru marketing și vânzări la Ford Europa, s-a mulțumit să răspundă tot cu o întrebare: „credeți că un SUV de mici dimensiuni ar fi potrivit?”. De asemenea, Ian Gijsen, președintele Ford România, a menționat doar că „odată cu evoluţia strategiei globale One Ford, am reevaluat planurile noastre de producţie. Inţial am anunţat că la fabrica de la Craiova se va produce noul model Ford Transit Connect. Cu toate acestea, am indentificat argumente solide care să permită fabricii de la Craiova specializarea pe vehicule aparţinând clasei B”.
Prin urmare, al doilea model asamblat la Craiova va fi, cu siguranță, unul de segment B dezvoltat pe platforma modelului Ford Fiesta ca și B-Max. Iar modelul prezentat zilele trecute la New Delhi tocmai asta este: un mini-SUV (crossover) de segment B. „EcoSport este cel mai recent produs al strategiei One Ford care va ajuta compania să se extindă pe piețele cu cea mai mare creștere din lume, precum India. Modelul, care va fi comercializat în cele din urmă pe aproape 100 de piețe din întreaga lume va fi produs în uzine ultra-moderne din India și Brazilia, precum și alte zone care urmează a fi anunțate la o dată ulterioară”, au explicat reprezentanții Ford prezenți în India.