Reteaua de magazine pentru copii Miniblu intentioneaza sa dezvolte in 2007 un numar de 10 magazine in sistem de franciza in orasele cu peste 100.000 de locuitori din Romania. Taxa de franciza Miniblu care va fi platita de beneficiar se ridica la 5.000 de euro, iar investitia totala necesara este de 30.000 – 40.000 de euro. Durata contractului de franciza este de 5 ani, dupa care, in functie de rezultatele obtinute de beneficiar, se continua sau se intrerupe contractul. Taxa de redeventa anuala, de 3%, va fi perceputa din vanzarile francizatului.
“Ne gandeam de mai multa vreme sa dezvoltam conceptul de franciza Miniblu. In felul acesta ne putem extinde mult mai repede si cu costuri scazute in comparatie cu o investitie proprie. In prezent avem peste 20 de cereri de franciza din orase precum Satu Mare, Bistrita, Targu Mures sau Iasi”, a declarat pentru Capital, Florin Cislariu, director executiv Miniblu.
“In primul rand, un magazin Miniblu are nevoie de o suprafata situata intre 80 si 150 de metri patrati. Apoi vin costurile cu utilarea lui, unde intra mobilierul care costa aproximativ 7.000 de euro si un sistem electronic integrat de retail pe care il folosim si noi, si costa 500 de euro”, precizeaza Cislariu.
Miniblu detine magazine in Bucuresti si Timisoara, si urmareste extinderea in alte orase mari din tara precum Iasi, Cluj si Brasov. Exceptand planurile privind dezvoltarea sistemului de franciza, compania Miniblu mai are in vedere in anul 2007 si dezvoltarea unui “destination store” dedicat copiilor. “Va fi probabil unicul proiect de acest gen in Romania. Practic, va fi un mic mall in care se vor comercializa numai produse pentru copii si care va avea o suprafata de peste 600 de metri patrati”, adauga directorul executiv Miniblu. Pentru dezvoltarea magazinului, compania ia in calcul atat achizitia spatiului necesar cat si inchirierea lui.
Compania Miniblu a achizionat in acest an cateva branduri internationale din sectorul puericulturii, in prezent in portofoliul sau aflandu-se branduri precum Orchestra (brand francez pe partea de haine pentru copii), Vicking (brand olandez pe partea de jucarii) sau Hauck (brand german pe partea de puericultura si carucioare).
Miniblu a inregistrat in anul 2006 o cifra de afaceri de peste trei milioane de euro cu cele zece magazine, in crestere cu 71% fata de anul 2005 cand reteaua companiei numara opt magazine. Potrivit companiei, de la inceputul anului, Miniblu a avut vanzari de peste 800.000 de euro. Numarul de clienti care frecventeaza anual magazinele pentru copii Miniblu se ridica la circa 120.000.
Pe piata produselor pentru copii, in afara de Miniblu mai sunt prezenti si alti jucatori precum magazinele Z, Mother Care sau Okaidi, toate fiind francize internationale.
Sursa: Capital 02 Martie 2007