Ministerul Antreprenoriatului și Turismului intenționează să implementeze un nou program de digitalizare a serviciilor în domeniul turismului. Proiectul dispune de un buget de 11.796.221,43 lei.
Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului (MAT) își propune să dezvolte un sistem informatic pentru eficientizarea activităţilor de autorizare şi control în domeniul turismului. Baza de date a acestui sistem va fi interconectată cu alte sisteme naţionale, precum ANAF, ONRC şi PCUe, a informat, miercuri, 14 decembrie, instituţia.
MAT a propus un nou program de digitalizare
Valoarea contractului încheiat cu firma românească Trencadis este de 10,234 milioane de lei (cu TVA). Sursa de finanţare va proveni din bugetul proiectului MySMIS 127623/cod SIPOCA 595.
Potrivit unui comunicat remis de MAT, în urma finalizării licitaţiei publice, derulată în cadrul proiectului „Eficientizarea activităţilor de autorizare şi control a operatorilor economici prin implementarea unui sistem informatic integrat dedicat” – Cod MySMIS 127623/cod SIPOCA 595, contractul pentru implementarea sistemului informatic a fost încheiat cu o companie de tehnologie românească – Trencadis. Compania este specializată în soluţii de dezvoltare software pentru mediul guvernamental şi cel de business.
„Digitalizarea este modalitatea prin care putem susţine, cu adevărat, un turism modern şi competitiv în România! Drept urmare, prin resurse europene, vom implementa un sistem informatic dedicat autorizării şi controlului, care va elimina ‘dosarul cu şină’ şi drumurile repetate la sediul instituţiei. Mai exact, fără alte eforturi suplimentare, sistemul va facilita depunerea şi obţinerea documentelor online, integrând şi alte baze de date naţionale, precum ANAF sau ONRC. Reforma vizează şi transparenţa lucrărilor, astfel încât antreprenorii să poată urmări, în timp real, stadiul solicitării lor.”, a declarat Constantin-Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului şi Turismului.
Proiectul dispune de un buget de 11.796.221,43 lei
Sistemul informatic va asigura inclusiv centralizarea şi validarea informaţiilor cu privire la registrele structurilor de primire turistică, ale agenţiilor de turism, ghizilor turistici şi patrimoniului turistic, precum şi un mediu viabil pentru promovarea serviciilor turistice, a traseelor şi atracţiilor locale. De asemenea, în ceea ce priveşte activitatea de monitorizare, proiectul va permite realizarea unor rapoarte sintetice pe baza faptelor contravenţionale constatate frecvent, astfel încât să poată fi introduse măsuri şi soluţii de îndrumare optime, în scopul scăderii incidenţei respectivelor nereguli.
Proiectul „Eficientizarea activităţilor de autorizare şi control a operatorilor economici prin implementarea unui sistem informatic integrat dedicat” – Cod MySMIS 127623/cod SIPOCA 595, cofinanţat din Fondul Social European, prin intermediul Programului Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, şi implementat de Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, dispune de un buget de 11.796.221,43 lei, dintre care 9.906.922,46 lei fonduri nerambursabile, iar 1.889.298,97 lei contribuţie naţională. Data de încheiere este 9 decembrie 2023.